شناسهٔ خبر: 67122805 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به دلیل همکاری با اوپن ای آی؛

ایلان ماسک استفاده از دستگاه های اپل را ممنوع می کند!

ایلان ماسک میلیاردر و مدیر ارشد اجرایی تسلا و اسپیس ایکس اعلام کرد اگر اپل هوش مصنوعی اوپن ای آی را درسطح سیستم عامل به کار گیرد، استفاده از دستگاه های اپل را ممنوع می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، او در پلتفرم ایکس نوشت: این یک نقض امنیتی غیرقابل قبول است و دستگاه های اپل بازدیدکنندگان باید پس از ورود به ساختمان ها کنترل شود. این دستگاه ها در قفس های فارادی نگهداری می شوند.

روز گذشته اپل مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی در سراسر اپلیکیشن ها و سیستم عامل خود و همچنین همکاری با اوپن ای آی برای ارائه فناوری چت جی پی تی در دستگاه هایش را اعلام کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد هوش مصنوعی را با توجه به حریم خصوصی در قلب آن توسعه داده و از ترکیب پردازش روی دستگاه و رایانش ابری برای فعالسازی این ویژگی ها استفاده می کند.

ماسک همچنین در ایکس نوشت: این عجیب است که اپل به به اندازه کافی هوشمند نیست تا هوش مصنوعی خود را داشته باشد، اما می تواند حفاظت از حریم خصوصی و ایمنی توسط اوپن ای آی را تضمین کند.

البته به نظر نمی رسد کسی از ماسک پیروی کند. بن باجارین مدیر ارشد اجرایی شرکت Creative Strategies نیز معتقد است اپل سعی داشته به مردم بیاموزد ابر رایانشی خصوصی به اندازه حفظ داده های آنها در دستگاه ها، حافظ حریم خصوصی شان است.

ماسک که خود یکی از بنیانگذاران اوپن ای آی در ۲۰۱۵ میلادی بوده، از این شرکت و سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی آن در ماه مارس شکایت و اعلام کرد این استارت‌اپ ماموریت خود برای توسعه هوش مصنوعی به نفع انسان را رها کرده و برای دستیابی به سود این فعالیت را انجام می دهد.

نظر شما