شناسهٔ خبر: 67249545 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

به‌کارگیری دوربین‌های مداربسته هوشمند برای هدفمند کردن تبلیغات تجاری

براساس اسنادی که اخیرا افشا شده‌، هزاران دوربین‌ مداربسته هوشمند در ایستگاه‌های قطار در بریتانیا، چهره هزاران مسافر را اسکن کرده تا هوش مصنوعی بتواند به تحلیلی از احساسات آنها در هنگام سفر دست پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا به نقل از وب‌سایت «ویرد»، دوربین‌های مداربسته هوشمند آمازون برای اسکن چهره مسافران ایستگاه‌های قطار در بریتانیا در تلاش برای تحلیل احساسات آنها بوده‌اند.

براساس اسنادی که اخیرا افشا شده‌اند، هزاران دوربین‌ مداربسته هوشمند در ایستگاه‌های قطار در بریتانیا، چهره هزاران مسافر را اسکن کرده تا هوش مصنوعی بتواند به تحلیلی از احساسات آنها در هنگام سفر دست پیدا کند.

کارشناسان می‌گویند این آزمایش‌ می تواند با توجه به سن، جنسیت و رفتار هیجانی برای بازاریابی و فروش محصولات تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

درحالی که میزان دوربین‌های نظارتی در بسیاری از کلان‌شهری بریتانیا از جمله لندن در چند سال اخیر افزایش یافته است، کاربرد اولیه آنها مقابله با رشد بی‌رویه جرم و جنایت اعلام شده اما در دو سال اخیر از این دوربین‌ها در ایستگاه‌های قطار درون شهری و بین‌شهری برای چهره‌نگاری با هوش مصنوعی نیز استفاده شده و حالا با افشای این اسناد، پای شرکت‌های خصوصی هم به میان آمده و نگرانی‌هایی از استفاده تجاری و همچنین نقض حریم شخصی را به دنبال آورده است.

تحلیل رفتار و احساسات مسافران در ایستگاه‌های قطار می‌تواند برای هدفمند کردن تبلیغات محیطی و همچنین تبلیغات روی گوشی‌های موبایل به کار رود.

به گزارش ویرد، اسناد افشا شده نشان می‌دهد این آزمایش‌ها تحت نظارت شرکت نت‌ورک ریل و در هشت ایستگاه قطار شهری و بین شهری لندن از جمله واترلو و چند شهر دیگر انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما