شناسهٔ خبر: 67188496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرحله دوم عملیات بهسازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز کلانشهر کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه- ایرنا- مرحله دوم عملیات بهسازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز کلانشهر کرمانشاه به همت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و پلیس راهور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه؛ به منظور تسهیل در تردد شهروندان در بازدید میدانی با حضور سرهنگ عزیزی رئیس‌پلیس راهور شهرستان کرمانشاه، افشین لرزنگنه معاون حمل‌ونقل و ترافیک، سرهنگ خسروی جانشین پلیس راهور شهرستان و سرکلانتر پایگاه‌های راهور این مناطق آخرین وضعیت ۱۳ نقطه حادثه خیز دیگر بررسی و تمهیدات ترافیکی لازم انجام گرفت.

در حاشیه این بازدید سرهنگ عزیزی با اشاره به مسائل متعدد ترافیکی موجود در سطح شهر کرمانشاه طی سخنانی اظهار کرد: باتوجه به اینکه آمار تصادفات منجر به فوت شهر کرمانشاه در سنوات گذشته نسبت به میانگین آمار کشوری رقم بالایی را به خود اختصاص داده لذا با توجه به تاکیدات فرماندهی انتظامی استان و در جهت کاهش تصادفات با حضور میدانی در نقاط حادثه خیز توسط پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک تصمیماتی اتخاذ شد که کاهش آمار تصادفات در برخی نقاط را به دنبال داشت.

در این بازدید میدانی که چهار ساعت به طول انجامید؛ معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در جهت کاهش تصادفات، نصب نرده گذاری پل عابر پیاده ، سرعت گیر و سرعت‌گاه، استاپر، تابلو و علائم ترافیکی و نصب دوربین کنترل سرعت را در دستور کار خود قرار داد.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه پیشتر در گفت و گو با ایرنا اعلام کرده بود که در تصادفات درون شهری در استان کرمانشاه طی سال گذشته ۱۳۳ نفر جان خود را از دست داده و پنج هزار و ۳۲ نفر نیز مجروح شدند که از مجموع ۱۳۳ نفر از فوتی های این تصادفات ۸۲ درصد به تعداد ۱۰۹ فوتی تنها مربوط به شهر کرمانشاه بوده است.

سرهنگ «محمد حیدری» همچنین اظهار کرده که براساس آمارهای کشوری پنج سال گذشته که براساس سهم جانباختگان سوانح رانندگی مراکز استان در حوزه درون شهری استان ها استخراج شده، شهر کرمانشاه با سهم ۸۰ درصدی پس از شهر قم در رتبه دوم کشور قرار گرفته است و این در حالی است که میانگین این آمار ۴۹ درصد است.

به گزارش ایرنا؛ حدود ۶۹۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه موجود است که ۶۵ درصد از آنها در کلانشهر کرمانشاه در حال تردد است و براساس اعلام پلیس راهور به ازای هر سه نفر در این استان یک دستگاه خودرو وجود دارد.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده و دارای هشت منطقه شهری است.

نظر شما