شناسهٔ خبر: 67667752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برگزاری ۱۰ دوره آموزشی صنایع‌دستی در استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری ۱۰ کارگاه و دوره آموزشی صنایع‌دستی در استان در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری ۱۰ کارگاه و دوره آموزشی صنایع‌دستی در استان در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان ، محمدجواد ساوری با اشاره به اهمیت آموزش در راستای رونق صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، گفت: در سه‌ماهه ابتدای سال جاری ۱۰ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۱۵۰ نفر اجرایی شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، پنج دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۸۰ صنعتگر ازجمله زنجیره ارزش، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات و… برگزار شد. 

او خاطرنشان کرد: همچنین ۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۷۰ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز اجرایی شد. 

ساوری گفت: در سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما