شناسهٔ خبر: 67670930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به همراه معاون مالی و پشتیبانی و رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد ضمن حضور در جلسه رسمی مجلس استان نجف، با حسین عیساوی رئیس مجلس استان نجف دیدار و گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به همراه معاون مالی و پشتیبانی و رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد ضمن حضور در جلسه رسمی مجلس استان نجف، با حسین عیساوی رئیس مجلس استان نجف، عماد جزائری قائم‌مقام استاندار استان نجف و همچنین فاضل‌الفتلاوی عضو مجلس استان نجف و رئیس کمیته شهرداران استان نجف دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش قدس خراسان، در این نشست که در آستانه ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و با هدف هماهنگی و تعامل نزدیک‌تر شهرهای مشهد و نجف در راستای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به زائران اباعبدالله(ع) و امیرالمومنین(ع) در شهر نجف شکل گرفت، همچنین رئیس کمیته خدمات استان نجف، شهرداران مناطق شهر نجف، مدیر فرودگاه نجف، مدیر شهرداری بافت پیرامون حرم مطهر امیرالمومنین(ع)، مدیر مرکز پزشکی نجف ، مدیر آب و فاضلاب شهر نجف و مدیران این شهر و استان حضور داشتند.

ظرفیت‌های مشهد در اختیار نجف

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس مشهد در این دیدار، ضمن تشکر از مدیران و مسئولان و مردم خونگرم و مومن نجف اشرف، از همراهی آنان با کاروان بزرگ خادم‌الحسین(ع) شهرداری مشهد تقدیر و تشکر کرد.

حسن موحدیان عنوان کرد: ارتباط و تعامل دوطرفه هرچه بیشتر طرفین می‌تواند منشأ خیر برای زائران علوی و حسینی بوده و کارنامه درخشانی را برای شهرداری دو شهر رقم بزند.

وی افزود: آمادگی داریم تا ظرفیت‌های اجرایی و مدیریتی کلان‌شهر مشهدالرضا(ع) را در اختیار مدیت شهری نجف اشرف بگذاریم.

لزوم هماهنگی‌های عملیاتی در خدمت‌رسانی مشترک

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد نیز ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در این نشست گفت: برقراری ارتباطات بیشتر و هماهنگی بین دو مجموعه می‌تواند مسیر خدمت‌رسانی را هموارتر کند و امیدوارم که خروجی این نشست به شکل عملیاتی منجر به اتفاقات خوب در حوزه خدماتی دو کشور شود.

قاسم زوکی‌نژاد ضمن ابلاغ سلام گرم محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد مقدس به مدیران جهادی شهر نجف اشرف، افزود: ما در ایام دهه پایانی ماه صفر، میزبان خیل عاشقان به آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هستیم و بایستی بلافاصله پس از پایان اربعین حسینی برنامه‌ریزی لازم برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: خدمات‌دهی شهرداری مشهد در شهر نجف در قالب چهار کارگروه پشتیبانی، خدمات شهری، حمل‌ونقل و فرهنگی صورت می‌گیرد و امیدواریم که از سوی مدیریت شهری نجف نیز رابطان هر یک از کارگروه‌ها معرفی شوند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد عنوان کرد: همچون سالیان گذشته و با توانی بیشتر در خدمت زائران علوی و حسینی خواهیم بود و انشاءالله در کنار برادران عراقی، خدمت‌رسانی شایسته‌ای را خواهیم داشت.

حضور فرهنگی مشهد مقدس در نجف اشرف

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این دیدار ضمن تقدیر از مردم مومن و دیندار و عاشق امیرالمومنین(ع)، مدیران شهر نجف را «مدیران جهادی» خطاب کرد و از همراهی خالصانه آنان در میهمانی خدمت‌رسانی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی تشکر کرد.

مهدی ناصحی با تاکید بر لزوم زنده نگاه داشتن یاد و خاطره همه شهدا ازجمله حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی‌المهندس و همچنین شهدای غزه، ابراز کرد: شهرداری مشهد با قوت و با تمام توان در کنار شهرداری نجف خواهد ایستاد تا کارنامه‌ای درخشان از خدمتگزاری خالصانه و عابدانه برای زائران علوی و حسینی رقم بخورد.

وی تاکید کرد: آنچه در چارچوب قانون و مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد و امکاناتمان به ما اجازه دهد را پای کار خواهیم آورد و کمک‌حال برادرانمان در مدیریت شهری نجف خواهیم بود.

ناصحی پیشنهاد کرد: باتوجه به قرابت‌های فرهنگی دو کشور و لزوم تقویت تعاملات فرهنگی دو کشور، حوزه فرهنگی شهرداری مشهد، نمایشگاه ویژه‌ای را در ایام اربعین حسینی در شهر نجف اشرف بر پا نماید.

ما خادمان حسینیم

دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه این نشست ضمن تسلیت ایام عزای حسینی گفت: ما در ایام اربعین با دو دسته از مردم در ارتباطیم: زائر حسین و خادم حسین؛ ما افتخار می‌کنیم که خادمان حسینیم.

حسین حسامی با اشاره به حضور 8ساله شهرداری مشهد در اربعین حسینی نجف اشرف عنوان کرد: در کنار شما و زائران حسینی بودن برای ما افتخار بزرگی است و کاروان خدام‌الحسین(ع) شهرداری مشهد با تمام توان در کنار شما خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما با شما، کشور عراق و شهر نجف اشرف پیمان برادری و اخوت بسته‌ایم و برای ما مجاوران آقا علی‌بی موسی‌الرضا(ع) افتخاری است که در خدمت عاشقان و دلدادگان آقا امیرالمومنین(ع) در شهر نجف باشیم.

سابقه درخشان شهرداری مشهد ستودنی است

رئیس مجلس استان نجف نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت ایرانی عنوان کرد: سابقه درخشان حضور و خدمت‌رسانی کاروان خدام‌الحسین(ع) شهرداری مشهد، ما و مردم نجف اشرف را به این حضور جهادی مشتاق‌تر کرده است.

حسین عیساوی ضمن تشکر از خدمات 8ساله شهرداری مشهد در ایام اربعین حسینی در شهر نجف اشرف، افزود: شهر ما هر ساله پذیرای برادران خادم از شهرهای مختلف ایران است اما کاروان خدام‌الحسین(ع) شهرداری مشهد هر ساله هماهنگ‌ترین، منظم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین تیم خدمات‌رسان در نجف اشرف بوده است.

وی تاکید کرد: بر مبنای این عملکرد درخشان، ضمن ابلاغ سلام گرممان به مقامات استانی و شهردار محترم مشهد مقدس، آمادگی خود را برای همکاری و تعاملات در سطوح بالاتر اعلام می‌داریم. در ایام اربعین نیز آمادگی داریم که متناسب با درخواست برادرانمان در شهرداری مشهد، همکاری و همراهی لازم را در تمامی زمینه‌های خدماتی داشته باشیم.

نظر شما