شناسهٔ خبر: 67667757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان دماوند: مسئولان آبفا تلاش بیشتری در حل مشکلات مردم داشته باشند

دماوند- ایرنا- دادستان شهرستان دماوند با اشاره به مشکلات آبفای این شهرستان گفت: مدیریت آب باید آینده نگر باشد و مسئولان تلاش بیشتری درحل مشکلات آبی مردم شهرستان داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مرتضی طهماسبی در نشست مدیریت بحران آب شهرستان دماوند با تاکید بر حل مسائل، به بررسی مشکلات و ارائه راهکارها پرداخت و با اشاره به مسئولیت‌های سنگین مسئولان آبفا اظهار داشت: مسئولان آبفا امروز وارث مشکلات عدیده‌ای هستند که لازم است توان مضاعفی بگذارند تا مشکلات کم‌آبی شهرستان مدیریت شود.

دادستان دماوند: مسئولان آبفا تلاش بیشتری در حل مشکلات مردم داشته باشند

وی خاطرنشان کرد: بحث چاه‌ها و صدور مجوزها با همکاری خوب ارگان‌ها انجام شده و هر کجا نیاز بوده، مجوز چاه صادر شده؛ این امتیاز مهمی است که در بسیاری از شهرستان‌ها وجود ندارد.

دادستان دماوند: مسئولان آبفا تلاش بیشتری در حل مشکلات مردم داشته باشند

دادستان شهرستان دماوند تصریح کرد: بنا نیست که همراهی لازم در هر سال باشد و هر روز با چنین وضعیتی روبه‌رو شویم؛ اگر پیش‌بینی و اقدامات لازم انجام نشود، سال آینده باز هم جلسه تنش آبی خواهیم داشت.

طهماسبی تأکید کرد: تعداد چاه‌هایی که تاکنون وارد مدار شده، کافی نبوده و اقدامات لازم به حد کافی نبوده است و مدیریت باید آینده‌نگرانه باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند به مشکلات مرتبط با پروژه‌های مسکن ملی و مسکن جوانان اشاره کرد و گفت: در جیلارد نو چندین هکتار به ساخت مسکن اختصاص داده شده، اما آیا ظرفیت‌سنجی لازم انجام شده که شهرستان دماوند چقدر ظرفیت جمعیت دارد؟ ما در شرایط فعلی واقعاً مشکلاتی داریم.

طهماسبی با بیان اینکه دیگر نمی‌توانیم بگوییم که دماوند آب و هوای خوبی دارد، زیرا دیگر آب و هوای مساعدی ندارد، بیان کرد: مسئولانی که در بالادست هستند، اگر قصد دارند محدوده جدیدی به شهرها الحاق کنند و تعداد زیادی به خانوارهای شهرستان اضافه کنند، باید بدانند که شهرستان چقدر در این زمینه ظرفیت دارد.

دادستان دماوند: مسئولان آبفا تلاش بیشتری در حل مشکلات مردم داشته باشند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند در خصوص موضوع خط انتقال آب منطقه مشا و نیاز به اقناع مردم گفت: ما دست‌بوس و خادم مردم هستیم و دوست نداریم که مردم از هیچ مجموعه‌ای ناراضی باشند؛ در کنار اینکه باید به خود مردم منطقه مشا خدمات داده شود، هیچ کسی حق ندارد جلوی کار را بگیرد.

طهماسبی ادامه داد: وظایف نیروی انتظامی در قانون مشخص است و علاوه بر تامین امنیت، برای اجرای قانون و پروژه‌ها در کنار شرکت آب و فاضلاب است و با متمرد یا متمردین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

دادستان دماوند: مسئولان آبفا تلاش بیشتری در حل مشکلات مردم داشته باشند

دادستان دماوند تأکید کرد: ما همچنان که می‌خواهیم به تمام نقاط شهر دماوند آب‌رسانی کنیم، باید اولویت آبرسانی به خود منطقه مشا باشد و مشکل مردم شریف مشا که در بسیاری از نقاط تمام مجوزهای قانونی را گرفته و مکانی ساخته‌اند و به قانون احترام گذاشته‌اند، این است که روی آنها دست می‌گذاریم و آب‌رسانی نمی‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار پروژه انتقال آب، آبفا باید به آنها هم خدمات دهد و مردم باید در این پروژه انتقال آب قانع شوند که این امر ذخیره شهرستان بوده و اولویت هم با منطقه مشا است.

دماوند یکی از شهرهای استان تهران و مرکز شهرستان دماوند است، این شهر در شرق تهران و در فاصله ۴۶ کیلومتری از پایتخت ایران قرار دارد.

نظر شما