شناسهٔ خبر: 67182400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دو راهبرد مهم مقام معظم رهبری برای حضور در انتخابات

امام جمعه چناران گفت: دو راهبرد ثابت رهبر معظم انقلاب در تمام انتخابات‌، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج  خراسان رضوی از چناران، حجت الاسلام مظفر تاجی در جمع نمازگزاران جمعه چناران با تسلیت شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: ایشان پرچمدار اتحاد امت اسلامی به شمار می‌آیند. به‌ تصریح قرآن کریم، ایجاد اختلاف، دشمنی و تفرقه، یکی از اصلی‌ترین توطئه‌های شیطان علیه انسان و جامعه انسانی است. در نقطه مقابل، ایجاد اتحاد، وحدت، وفاق، همدلی، دوستی، مرافقت و مدارا، محبت و مهرورزی، ائتلاف، اتصال، اتفاق، پیوستگی، پیوند، توافق، همبستگی، همراهی و برادری، از رئوس برنامه‌ای رهبران الهی است. 

وی یكی از مهمترین جلوه‌ و نشانه‌های وحدت مسلمین و امت اسلامی را مراسم حج دانست و افزود: با اینکه این فریضه اعمال بسیار، شرایط مختلف و فروع فقهی فراوانی دارد اما با این وجود، مسلمانان را در تمام اعمال اساسی حج متفق می‌یابیم.

تاجی با اشاره به روز عرفه اعلام کرد: روز عرفه یکی از بهترین روز‌ها برای بهره‌مندی از دریای بی‌کران بخشش خداوند است. روز عرفه روز خودشناسی و پرداختن به دنیای درون خود، روز کشتن نفس و احیای دوباره عهد و پیمان‌ الهی است.

امام جمعه چناران ضمن تبریک آغاز دهه امامت و ولایت بیان کرد: این عید در نزد مسلمانان گرامی خوانده شده و از وجه مشترکات این عید، برپایی نماز عید قربان است که باشکوه خاصی هرساله برگزار می‌شود.

تاجی با اشاره به دو راهبرد انتخاباتی به یاد شهیدان «رئیسی» و «شهید سلیمانی» اذعان کرد و گفت: امام راحل (ره) کلید واژه وحدت کلمه را که از واژگان پر بسامد است را بارها مورد تأکید قرار دادند و معظم‌له در دوران رهبری حکیمانه و الهی خود در دهه اول انقلاب اسلامی، بالغ بر ۵۰۰ مرتبه این کلید واژه را به مردم و مسئولان گوشزد کرده‌اند و به همین نسبت رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این اصل مهم، اهتمام وافر داشته و دارند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس، وقتی موقعیتی شاخص می‌گشت یا طرحی موفقیت‌آمیز می‌شد، آن موقعیت یا طرح را به نام شهیدی می‌گذاشتند امروز نیز جبهه انقلاب برای پیروزی و سربلندی کشور نیازمند دو راهبرد مشخص و کلیدی در صحنه انتخابات است.

امام جمعه چناران عنوان کرد: راهبرد شهید سلیمانی ناظر به لایه اول وحدت کلمه، یعنی همان وحدت و انسجام ملی است که نتیجه‌ آن، تحقق مشارکت حداکثری خواهد بود و راهبرد شهید رئیسی نیز ناظر به لایه دوم وحدت کلمه یعنی وحدت جبهه انقلاب در انتخاب مصداقی گزینه نامزد رئیس جمهور چهاردهم و اجماع بر یک نفر از نامزدهای صالح جبهه انقلاب و معرفی وی به عنوان نامزد اصلح و جانشین شایسته شهید جمهور، شهید رئیسی است.

خبرنگار / ملیحه مداح

نظر شما