شناسهٔ خبر: 67182310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویژه بر نامه های اعیاد قربان و غدیر در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: قرائت دعای عرفه،اقامه نماز عید قربان و مراسم اطعام غدیریه بخشی از ویژه برنامه های ولایت علوی - اکمال نبوی در استان است.

صاحب‌خبر -

ویژه بر نامه های اعیاد قربان و غدیر در آذربایجان غربی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سیف الله رستملو، با بیان این که آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در استان آماده برپایی جشن ولایت علوی - اکمال نبوی در ایام منتهی به عید غدیر شده اند، گفت: این جشن نبوی از نهم تا هجدهم ذیحجه مصادف با ۲۷ خرداد تا پنجم تیرماه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری آیین معنوی غبارروبی قبور امامزادگان و شهدای دفن شده در آنها، فضاسازی تبلیغاتی، اطلاع رسانی از فضای مجازی و برپایی محافل انس با قرآن از جمله برنامه های جشن ولایت علوی - اکمال نبوی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین دعای عرفه در هشت بقعه متبرکه سطح استان برگزار می شود و نماز عید قربان هم در ۲ بقعه سید بهلول خوی و سید محمد سلماس اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستملو اظهار کرد: ۲۵ مورد سخنرانی، ۱۵ مورد مولودی خوانی در بقاع همراه با قرائت زیارت جامعه کبیره از دیگر برنامه های این دهه در آذربایجان غربی به شمار می رود.

وی گفت: همچنین برگزاری مراسم شب و روز غدیر، اطعام غدیریه با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا، برپایی ایستگاه پذیرایی از زائران در بقاعی که ظرفیت پذیرایی دارند، از دیگر برنامه های ایام "جشن ولایت علوی - اکمال نبوی " است.

 

نظر شما