شناسهٔ خبر: 67181944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت ۷۷ گروه نظارتی دامپزشکی در ایام عید قربان در گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: در ایام عید قربان هفتاد و هفت گروه ثابت و سیار بر خرید، فروش و ذبح دام در استان نظارت می‌کند.

صاحب‌خبر -

فعالیت ۷۷ گروه دامپزشکی در ایام عید قربان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گلستان؛ علی کاووسی امروز در جمع نمازگزاران جمعه در مرکز استان افزود: ۱۶ ناظر شرعی در امر ذبح دام‌ها، همکاری می‌کنند.

کاووسی خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان، ۹ کشتارگاه در نظر گرفته شده استان که از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ روز دوشنبه آماده ارائه خدمت رایگان است.

وی با اشاره به شناسایی ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوان تاکید کرد: می‌طلبد تا نظارت و دقت مردم و ما به عنوان متولیان بخشی از سلامت و امنیت بهداشت جامعه بیشتر از گذشته باشد.

کاووسی تصریح کرد: انتظار داریم تا مردم نیز همکاری و از کشتار دام و ذبح در حیاط منازل، پارکینگ آپارتمان‌ها و خیابان‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین مردم هنگام خرید دام نسبت به توصیه‌های همکاران ما در خصوص سلامت دام و مسائل بهداشتی دقت کافی و لازم را داشته باشند.

کاووسی گفت: مردم در صورت ذبح و قربانی کردن دام، حداقل ۲۴ ساعت از لاشه و آلاشات دام‌ها خودداری و پس از دام و قطعه کردن، آنها را بسته‌بندی و در یخچال نگهداری کنند.

وی افزود: همچنین لازم است مردم از بازکردن و پاره کردن کیست‌های دام خودداری و لوازم و آلات ذبح را قبل و بعد استفاده ضدعفونی کنند.

نظر شما