شناسهٔ خبر: 67179247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ ممکن است توافقنامه امنیتی با اوکراین را لغو کند

واشنگتن‌پست گزارش داد ترامپ در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور ممکن است توافقنامه امنیتی آمریکا با اوکراین را لغو کند.

صاحب‌خبر -

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور در پاییز ۲۰۲۴، ممکن است توافقنامه امنیتی دوجانبه بین آمریکا و اوکراین را که روز گذشته با حضور ولودیمیر زلنسکی و جو بایدن روسای جمهور اوکراین و آمریکا امضا شده بود، لغو کند. این را روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است.

این مقام‌های ارشد گفتند: «ترامپ یا هر رئیس‌جمهوری در آینده ممکن است از یک توافق الزام‌آور قانونی خارج شود».

لازم به ذکر است که این توافق تنها بین دولت‌های فعلی آمریکا و اوکراین منعقد شده است و بنابراین با توجه به اینکه ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی از بایدن جلو است، آینده این توافق همچنان نامشخص است.

علاوه بر این، سند امضا شده هیچ تضمینی برای الحاق اوکراین به ناتو ارائه نمی‌دهد. همچنین شایان ذکر است که توافق بایدن و زلنسکی در کنگره آمریکا تصویب نخواهد شد.

به یاد بیاورید که در ۱۳ ژوئن، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در حاشیه اجلاس سران گروه ۷ در ایتالیا توافقنامه امنیتی امضا کردند که برای ۱۰ سال طراحی شده است. خاطرنشان می‌شود که این توافق با هدف تقویت دفاع از اوکراین است. طرفین بر این باورند که این توافق نشان دهنده پلی برای عضویت احتمالی اوکراین در بلوک ناتو است.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما