شناسهٔ خبر: 67177158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم حضور ستاد بحران در منطقه سیل زده چالوس

استاندار مازندران: اعضای ستاد بحران تا پایان پاکسازی در منطقه سیل زده چالوس حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌استاندار مازندران در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده دزدبن جاده چالوس در نخستین ساعات وقوع حادثه گفت: اعضای ستاد بحران و نیرو‌های امدادی تا پایان پاکسازی منطقه سیل زده جاده چالوس حضور داشته باشند تا گزارش دقیق تهیه شود.


یوسف نوری افزود: با وقوع این حادثه نقطه‌ای سیل و خسارت به تعدادی از خودرو‌ها وارد شد بر ادامه فعالیت جستجو برای یافتم مفقودان احتمالی در این حادثه تاکید کرد.

نوری ادامه داد: عوامل منجر به وقوع سیلاب را  عدم لایروبی رودخانه چالوس عنوان و خاطرنشان کرد: موانعی مانند البرز مرکزی و وجود درختان در داخل رودخانه بوده که قبلا دستور آن داده شده بود اما یک پیمانکار در این طرح فعالیت می‌کرد که باید تعداد پیمانکاران را افزایش داد و موانع را برطرف تا چنین اتفاقی رخ ندهد.

استاندار مازندران اظهار داشت: از زمانی که خبر بروز سیل را دریافت کردم  پیگیر بوده و نیرو‌های امدادی به منطقه اعزام و در حال فعالیت هستند که نیروی انتظامی با تمام توان در منطقه حضور دارند و من بار‌ها به صورت تلفنی با نماینده مجلس آقای پولادی در ارتباط بودم.

نوری گفت: یکی از مشکلات اساسی در منطقه حادثه دیده  دزدبن جاده چالوس قطع خطوط تلفن است که باید این موضوع با تلاش بیشتر مرتفع شود تا در بروز چنین حوادثی دچار مشکل نشویم.


وی با بیان اینکه بر اساس آمار هلال احمر تعدادی از مصدومان به سمت کرج و تعدادی به سمت چالوس اعزام شدند ،گفت: در این حادثه خساراتی به خودرو‌ها وارد شد، اما تا کنون ه آماری از تلفات جانی وجود ندارد و پاکسازی محور در حال انجام است.


استاندار مازندران بیان داشت: به فرماندار چالوس دستور داده شد؛ با بررسی موانع ، تصرف به حریم رودخانه و عواملی مانند لایروبی نشدن رودخانه را که منجر به این سیل شده ، بررسی و گزارش دقیق تهیه کند.


نوری همچنین اظهار داشت: جاده چالوس امروز جمعه مسدود خواهد بود تا روند پاکسازی منطقه به طور کامل انجام شود.

 

گزارش ساسان شیخی؛

<div id="video-display-embed-code_11214927"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4259388/11214927?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما