شناسهٔ خبر: 67176296 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزش باد‌های جنوب غربی، شمال غربی و تلاطم دریا در مناطق دریایی هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز بعدازظهر، مناطق دریایی تحت تاثیر باد‌های جنوب غربی، شمال غربی قرار خواهد گرفت و دریا بویژه تنگه هرمز نیز مواج است.

صاحب‌خبر -

وزش باد‌های جنوب غربی، شمال غربی و تلاطم دریا در مناطق دریایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز صبح تا ظهر مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان با وزش باد‌های جنوب شرقی، شمال شرقی و خلیج فارس با وزش باد‌های شمال غربی نسبتا مواج خواهد بود.

او گفت: بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز در محدوده ۳۶ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

سی سی پور تصریح کرد: توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد در این مناطق خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فردا شنبه ۲۶ خرداد از شدت باد در مناطق دریایی کاسته خواهد شد.

سی سی پور گفت: با تاثیر توده گردوغبار در جنوب غرب کشور و وزش باد‌های غربی، در استان هرمزگان نیز در طول روز، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید افقی پیش بینی می‌شود.

او خاطرنشان کرد: امروز تا اوایل هفته آینده در بعدازظهر و اوایل شب در پاره‌ای نقاط استان بویژه ارتفاعات و محدوده تنگه هرمز، رشد ابر‌ و رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود و در سایر نقاط که شرایط بارشی فراهم نیست، بروز ناپایداری به صورت تند باد لحظه ای، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی، تا اوایل هفته آینده، نوسان دمایی تغییرات قابل توجهی نخواهد داشت.

نظر شما