شناسهٔ خبر: 67172707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی مطرح کرد

حمایت مدیران قضایی از برگزاری انتخابات سالم در آذربایجان‌غربی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مدیران قضایی بایستی اقدامات مؤثر را برای انتخابات سالم و حمایتی لازم را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، ناصر عتباتی در دومین نشست مدیران قضائی استان آذربایجان‌غربی در قالب شورای برنامه‌ریزی دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: بازرسی‌های درون‌استانی بیشتر با نگاه بهبود و اصلاح ایرادات و کمبودها و اشکالات و باهدف پیش برد امور به سمت جلو هست؛ ولی بازرسی‌های مرکز در آیتم‌های مختلف و با نگاهی متفاوت بوده که نیاز به توجه ویژه دارد چرا که این بازرسی‌ها ضمانت اجرایی متفاوتی هم دارند.

وی ضمن ابراز رضایت از عملکرد همکاران خود در سطح استان بیان داشت: انتظاراست یک بازنگاهی در حوزه کاری توسط خود همکاران نسبت به خلاءها و کمبودها معمول شود و خود همکاران در مرتفع کردن این خلاءها اقدامات مؤثر و نتیجه‌بخش را معمول و مدیران قضائی خصوصاً معاونان ناظر هم بر روند بهبود و ارتقای عملکردها نظارت مستمر و مکفی داشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی به تأثیر نظم و انضباط در کارها هم اشاره کرد و گفت: انتظار است نظم و انضباط کاری هم در شکل امر و هم در ماهیت امور معمول و مدیران استانی با همکاری مؤثر بدنه نظم و انضباط کاری را در حد اعلی رعایت بکنند.

عتباتی توجه به مقوله کنترل تردد مراجعین را هم مورد تأکید قرارداد و گفت: باید به‌صورت جدی کنترل تردد مراجعین در حوزه‌های قضائی عملی شود تا هم به اجرای احکام کمک و هم از بسیاری از تخلفات جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه داد: توجه به سامانه ثبت احکام جلب در سامانه ضابطین و کنترل مرتب آن توسط رؤسا و دادستان‌ها ضروری است.

عتباتی یادآور شد: باید از ظرفیت‌های موجود به نفع استان بهره برد چرا که مشکلات عمده‌ای در دستگاه قضائی استان از لحاظ کمبود نیرو و کمبود فضای اداری وجود دارد که باید با همت همکاران از حضور مسئولان عالی قضائی نهایت بهره را برد و فرصت‌های مغتنم را به بهترین شکل استفاده کرد.

وی از مدیران قضائی استان خواست مسئولانه در قبال تمام امور مرتبط ورود کنند و با دستورات مؤثر و نتیجه‌بخش حصول نتایج موردنظر را با جدیت پیگیری کنند

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است مدیران قضائی بایستی اقدامات مؤثر را برای انتخابات سالم و حمایتی لازم را انجام دهند.

وی در ادامه صحبت‌های خود حرکت بر مدار و محور برنامه عملیاتی را مورد تأکید قرارداد و گفت: با توجه به صرف وقت و هزینه برای تهیه و تنظیم برنامه عملیاتی لازم است همکاران اهتمام ویژه‌ای به اجرای برنامه عملیاتی داشته باشند.

نظر شما