شناسهٔ خبر: 67161846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بربرگزاری انتخابات سالم و امن

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی برلزوم اهتمام ویژه و انجام اقدامات حمایتی مدیران قضایی استان برای برگزاری انتخابات سالم و امن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دومین نشست مدیران قضایی استان در قالب شورای برنامه ریزی دادگستری استان   به صورت فوق العاده و با حضور معاونین قضایی استان، معاونین دادسرا و معاونین دادگاههای عمومی و انقلاب، کارشناسان انفورماتیک و حضور ویدیوکنفرانسی روساء و دادستانهای حوزه های قضایی برگزار شد.

  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این جلسه  گفت: این جلسه به لحاظ اهمیت موضوع بازرسیهای دادسرای انتظامی قضات در ایام آتی از دادگستری استان به صورت فوق العاده تشکیل شده است.

عتباتی با اشاره به اهمیت بازرسیها گفت: بازرسیهای درون استانی بیشتر با نگاه بهبود و اصلاح ایرادات و کمبودها و اشکالات و با هدف پیش برد امور به سمت جلو هست ولی بازرسیهای مرکز در آیتمهای مختلف و با نگاهی متفاوت است لذا نیازمند توجه ویژه است چرا که این بازرسیها ضمانت اجرایی متفاوتی هم دارند.

عتباتی ضمن ابراز رضایت از عملکرد همکاران خود در سطح استان بیان داشت:انتظاراست یک بازنگاهی در حوزه کاری توسط خود همکاران   نسبت به خلاءها و کمبودها اعمال شود  و خود همکاران در مرتفع نمودن این خلاءها اقدامات موثر و نتیجه بخش را معمول و مدیران قضایی خصوصاً معاونان ناظر هم بر روند بهبود و ارتقای عملکردها نظارت مستمر و مکفی داشته باشند.

عتباتی توجه به مقوله کنترل تردد مراجعین را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به صورت جدی کنترل تردد مراجعین در حوزه های قضایی عملی شود تا هم به اجرای احکام کمک شود و هم از بسیاری از تخلفات جلوگیری به عمل آید.

توجه به سامانه ثبت احکام جلب در سامانه ضابطین و کنترل مرتب آن توسط روسا و دادستانها از تاکیدات دیگر عتباتی بود. 

رئیس شورای قضایی استان در ادامه صحبتهای خود گفت: باید از ظرفیتهای موجود به نفع استان بهره برد چرا که مشکلات عمده ای در دستگاه قضایی استان از لحاظ کمبود نیرو و کمبود فضای اداری وجود دارد که باید با همت همکاران از حضور مسئولان عالی قضایی نهایت بهره را برد و فرصتهای مغتنم را به بهترین شکل استفاده کرد.

عتباتی از مدیران قضایی استان خواست مسئولانه در قبال تمام امور مرتبط ورود کنند و با دستورات موثر و نتیجه بخش حصول نتایج مورد نظر را با جدیت پیگیری نمایند.

توجه به انتخابات ریاست جمهوری توصیه دیگر عتباتی به مدیران قضایی استان بود و از ایشان خواست تا در جهت برگزاری انتخابات سالم و امن اقدامات حمایتی لازم را به موقع معمول نمایند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه صحبتهای خود حرکت بر مدار و محور برنامه عملیاتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به صرف وقت و هزینه برای تهیه و تنظیم برنامه عملیاتی لازم است همکاران محترم اهتمام ویژه ای به اجرای برنامه عملیاتی داشته باشند.

عتباتی بازرسیهای دوره ای را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: همکاران باید توجه و نگاه ویژه ای به مقوله بازرسیهای دوره ای داشته باشند تا امتیازات لازم را احراز نمایند.

در ادامه جلسه زارع مسئول واحدنظارت و ارزشیابی قضات استان با بیان نکات لازم پیرامون بازرسیهای دادسرای انتظامی قضات و مراجع عالی قضایی پرداخت و کاربرگهای آن را مفصلاً توضیح داد و سپس اسدی سرپرست معاونت برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان به تحلیل گزارش عملکرد 6ماه اعلامی از معاونت راهبردی قوه قضائیه پرداخت .

در ادامه اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص آن پرداختند و پس از آن مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم پیرامون موضوعات مطروحه مطالبی را بیان نمود و سپس دیگر اعضای جلسه به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

نظر شما