شناسهٔ خبر: 67130173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش مشترک سران عشایر شمال آذربایجان غربی درخوی

درآستانه کوچ عشایر به ییلاقات همایش مشترک سران عشایر شمال آذربایجان غربی با مسئولان در خوی برگزار شد .

صاحب‌خبر -

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این همایش که با حضور سران عشایر و طوایف شمال استان برگزار شد مسائل و مشکلات عشایر در آستانه کوچ به ییلاقات بررسی  شد. بازگشایی خط سیر کوچ عشایر، تامین آرد در مناطق ییلاقی، تامین تسهیلات لازم برای توانمندسازی عشایر و خرید تولیدات عشایری از مهمترین مسئل و مشکلات مطرح شده در این همایش بود.

ناجی مدیرکل امور عشایری استان در این همایش، آذربایجان غربی را سومین استان عشایری کشور دانست و گفت: برای کوچ عشایر  به ییلاقات از اول تیرماه اقدامات و تدابیر لازم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوطه اتخاذ و شرایط  برای کوچ فراهم شده است.وی افزود: امسال برای تکمیل زیر ساخت‌های مناطق ییلاقی و عشایری استان بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف تامین و هزینه می‌شود.

 مدیر کل امور عشایری استان تصریح کرد: مرمت و بازسازی ایل راه‌ها، تامین آب شرب در ییلاقات، تامین پنل‌های خورشیدی و سرویس‌های بهداشتی در ییلاقات در دستور کاراداره کل امور عشایری در آستانه کوچ عشایر قرار دارد. ناجی جمعیت عشایری استان را بیش از ۱۸ هزار ۷۰۰ خانوار اعلام و اضافه کرد: برای ارائه خدمات بهتر طرح پالایش آماری جمعیت عشایری استان در دست اجراست. وی افزود: عشایر استان با ۲ میلیون واحد دامی  و تولید سالانه ۵۰ هزار تن شیر و ۱۵ هزار تن کوشت قرمز، نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام قاسم خانی امام جمعه خوی هم در این همایش گفت: عشایر ذخایر انقلاب قشر زحمتکشی هستند که نقش مهمی در اقتصاد و تولید دارند و باید مشکلات آنها در کمترین زمان در استانه کوچ برطرف شود. 

علی نژاد فرماندار خوی هم در  این همایش  با تاکید برضرورت تامین زیر ساخت‌های لازم برای کوچ عشایر در موئد مقررگفت:امسال برای تامین آب شرب عشایرشهرستان بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و برنامه ریزی  برای ارسال صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری به ییلاقات در ۸ تیر انجام شده است.
 
واثقی رئیس اداره امور عشایری خوی هم  ازتوسعه طرح‌های اشتغالزایی با محوریت خانواده در مناطق عشایری خوی خبر داد  و گفت: در دوسال گذشته با پرداخت ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بیش از ۲ هزار ۴۰۰ کارگاه  صنایع دستی و طرح‌های اشتغالزایی در مناطق عشایری خوی راه انداری شده است.


سران عشایر در این همایش از امادگی کامل عشایر برای حضور در پای صندوق‌های رای خبر دادند و حضور گسترده در این انتخابات را نماد اقتدار و عزت ایران اسلامی دانستند.

 

<div id="video-display-embed-code_11207187"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4257173/11207187?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما