شناسهٔ خبر: 67170363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز عملیات ساخت ۴۸ واحد مسکونی شهر مرزی اینچه‌برون +فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت ۴۸ واحد مسکونی در قالب مسکن حمایتی در شهر مرزی اینچه‌برون از توابع شهرستان گنبدکاووس با حضور استاندار گلستان، معاونان و برخی مدیران کل استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در این مراسم که عصر پنجشنبه برگزار شد، گفت: این پروژه در قالب مسکن حمایتی و در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع برای ساخت ۴۸ واحد مسکونی پیش بینی شده است.

داوود خسروی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند از تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه و یا وام ۵۵۰ میلیونی نهضت ملی نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم و طرح نهضت ملی مسکن اقدامات خوبی در شهر و روستاهای این استان با همکاری همه دستگاه‌های متولی انجام شده است، اظهار کرد: زمین اختصاص یافته به این پروژه قابلیت ساخت ۱۵۰ واحد دارد که فعلا ۴۸ واحد آن در قالب بلوک‌های ۲ طبقه و هر طبقه ۲ واحد ظرف ۱۸ ماه احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: گلستان جزو استان‌های برتر کشور در طرح نهضت ملی مسکن روستایی است.

به گزارش ایرنا، استاندار گلستان و هیات همراه همچنین قبل از این مراسم با حضور در گلزار شهدای گمنام شهر مرزی اینچه‌برون با عطرافشانی و قرائت فاتحه به شهدا ادای احترام کردند.

برپایی میز خدمت و دیدار با اهالی این شهر مرزی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده سفر امروز استاندار و هیات همراه به بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس است.

پیش از این مراسم هم استاندار گلستان و هیات همراه نیروگاه چهار مگاواتی مقیاس کوچک تولید برق روستای مرزی هوتن را با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال افتتاح و عملیات گازرسانی به پنج روستای مرزی گنبدکاووس را آغاز کردند.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۷ هزار نفر آنها در بخش مرزی داشلی‌برون متشکل از ۲ نقطه شهری و حدود ۳۰ روستا و نقطه جمعیتی سکونت دارند.

نظر شما