شناسهٔ خبر: 67169628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گلستان:

تامین زیرساخت‌های برق، اولویت توسعه گلستان است

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت تقویت زیرساخت‌ها برای توسعه، گفت: تلاش داریم زیرساخت‌‎های مورد نیاز توسعه استان از جمله برق را فراهم کنیم تا امکان رونق صنعتی به‌خصوص در منطقه آزاد اینچه‌برون و شهرک هزار هکتاری اترک ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح نیروگاه هوتن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تامین برق، آینده نگری خوبی در استان صورت گرفته است و ۵۰۰ مگاوات از طریق نیروگاه سیکل ترکیبی افزایش راندمان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ۲۵۰ مگاوات هم از طریق نیروگاه‌های مقیاس کوچک و همچنین نیروگاه‌های خانگی با ۲ هدف تولید برق و رفع محرومیت زدایی را در دستور کار قرار دارد.

استاندار گلستان افزود: با بهره‌برداری از نیروگاه چهار مگاواتی برق روستای هوتن که برای ۹ نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است، مشکل ضعف ولتاژ ۱۴ روستا برطرف شد.

زنگانه با اشاره به مشکل ناترازی برق در گلستان، گفت: دولت سیزدهم برای رفع ناترازی برق کشور تولید ۳۰ هزار مگاوات را هدف گذاری کرد که تاکنون بیش از هفت هزار مگاوات آن را به سرانجام رسانده که از جمله یادگارهای شهید جمهور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در رابطه با جاده نفت گنبدکاووس هم در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان منابع ابتدایی تزریق شد و بخشی از کار پیش رفت و در دور دوم سفر هم با توجه به اهمیت آن در کریدور شمال به جنوب منابع خوبی برای آن در نظر گرفته شد.

تامین زیرساخت‌های برق، اولویت توسعه گلستان است

استاندار گلستان افزود: بازسازی و تعریض جاده در بخش ترکمنستان بین ترکمن باشی و اینچه برون از طریق پیمانکار ایرانی به زودی آغاز خواهد شد و ادامه این مسیر از اینچه برون به آزادشهر و شاهرود قرار است در دستورکار جدی باشد تا کریدور جاده‌ای به سرانجام برسد.

زنگانه گفت: همچنین مگا پروژه‌های کلان دیگری مثل اتصال اینچه برون از طریق ریلی به شاهرود، طبس و بندرعباس در برنامه‌های بعدی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، افتتاح نیروگاه هوتن، طرح گازرسانی به پنج روستا، آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر اینچه‌برون، عطرافشانی گلزار شهدای، برپایی میز خدمت و دیدار با اهالی این شهر مرزی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده سفر امروز استاندار گلستان و هیات همراه به بخش داشلی برون گنبدکاووس است.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۷ هزار نفر آنها در بخش مرزی داشلی‌برون متشکل از ۲ نقطه شهری و حدود ۳۰ روستا و نقطه جمعیتی سکونت دارند.

نظر شما