شناسهٔ خبر: 67166540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح نیروگاه برق در ناحیه مرزی گنبدکاووس+ فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - بهره‌برداری از نیروگاه مقیاس کوچک چهار مگاواتی تولید برق روستای «هوتن» از توابع بخش کم برخوردار «داشلی برون» شهرستان گنبدکاووس باحضور «علی‌محمد زنگانه» استاندار گلستان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، جمعی از مسوولان محلی و شمار زیادی از اهالی این روستای مرزی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز پنجشنبه برگزار شد، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان گفت: برای عملیات اجرایی این نیروگاه که احداث آن از سال آغاز شده بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سیداحمد موسوی افزود: با بهره‌برداری از نیروگاه چهار مگاواتی برق روستای هوتن که برای ۹ نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است، مشکل ضعف ولتاژ ۱۴ روستای این بخش مرزی با پنج هزار و ۷۲ مشترک برطرف می‌شود.

همچنین در حاشیه این مراسم روکش آسفالت روستای هوتن به‌طول هزار و ۲۰۰ متر و روکش آسفالت روستای کرند به طول ۲ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۶۴ میلیارد ریال افتتاح شد.

افتتاح نیروگاه برق در ناحیه مرزی گنبدکاووس+ فیلم

به گفته موسی اونق رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس روکش آسفالت این ۲ راه روستایی در قالب طرح روکش ۲۰ کیلومتر راه‌های مرزی بخش داشلی‌برون شامل روستاهای کرند، هوتن، ترشکلی، قره دونگ، آق بند و دانشمند و با اعتبار ۳۷۵ میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: تاکنون ۵۰ درصد این طرح اجرا و بقیه نیز تا پایان تابستان امسال و سه روستای باقی مانده ترشکلی، آق بند و دانشمند و درصورت تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با قدردانی از دولت سیزدهم برای احداث نیروگاه هوتن و دیگر خدمات دولت در بخش‌های گوناگون، گفت: کمبودهای زیرساختی در این بخش مرزی زیاد است که تنها با اهتمام و کار جهادی و انقلابی مسوولان استان و کشور محقق خواهد شد.

عبدالحکیم آق ارکاکلی افزوو: توجه به بهسازی جاده‌های ارتباطی و رفع کمبودها در حوزه انرژی به‌خصوص آب آشامیدنی و تقویت شبکه برق با احداث نیروگاه ۶۰ مگاواتی خورشیدی از مطالبات مردم این خطه است.

وی اضافه کرد: مردم این دیار با حضور پرشور در انتخابات پیش رو پاسخ شایسته ای به زحمات رئیس جمهور شهید خواهند داد.

استاندار گلستان هم در این مراسم با یادآوری سفر ۲۷ دیماه سال گذشته خود به روستای هوتن گفت: مصوبات این سفر با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان محقق خواهد شد.

علی‌محمد زنگانه افزود: افتتاح نیروگاه هوتن از یادگارهای ارزشمند دولت سیزدهم است ضمن اینکه آسفالت جاده ورودی این روستا از دیگر خدمات دولت است.

زنگانه از وجود ۵۰۰ مگاوات ناترازی برق در گلستان خبر داد و گفت: این ناترازی با تکمیل طرح توسعه نیروگاه علی آباد کتول، احداث نیروگاه های مقیاس کوچک و استفاده از انرژی خورشیدی رفع خواهد شد.

استاندار گلستان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت رئیسی بیان کرد: رئیس جمهور شهید برای رفع مشکلات و کمبودهای زیرساختی استان سنگ تمام گذاشت.

زنگانه با برشمردن برخی ویژگی های آیت الله رییسی از جمله مردمی بودن، تعهد و تجربه، اخلاص و ابتکار عمل، عدالت محوری و خدمت بی منت به مردم، افزود: مردم برای انتخاب رئیس جمهور بعدی این ویژگی ها را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین افتخارات دولت سیزدهم زنده کردن ایمان و امید در جامعه بود.

به گفته زنگانه، در دولت سیزدهم ۲۵ میلیارد ریال به دهیاری روستای مرزی هوتن تخصیص یافت درحالی که در دولت قبل کل اعتبار تخصصی به این روستا فقط ۴۰۰ میلیون ریال بوده است.

استاندار گلستان همچنین گفت: مردم در انتخابات پیش رو باید به رئیس جمهوری رای دهند که عزت و اقتدار کسب شده کشور در دولت سیزدهم و در عرصه بین المللی حفظ و ارتقا یابد.

زنگانه افزود: در دولت سیزدهم سبک جدیدی از مدیریت و خدمت انقلابی ایجاد شد که این روحیه باید توسط رئیس جمهور آینده لحاظ شود.

به گزارش ایرنا، روکش آسفالت ۲ روستای هوتن و کرند در سفر ۲۷ دی پارسال استاندار گلستان به اهالی این ۲ روستا قول داده شده بود.

به گزارش ایرنا، افتتاح طرح گازرسانی به پنج روستا، آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر اینچه‌برون، عطرافشانی گلزار شهدای، برپایی میز خدمت و دیدار با اهالی این شهر مرزی را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده سفر امروز استاندار گلستان و هیات همراه به بخش داشلی برون گنبدکاووس است.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۷ هزار نفر آنها در بخش مرزی داشلی‌برون متشکل از ۲ نقطه شهری و حدود ۳۰ روستا و نقطه جمعیتی سکونت دارند.

نظر شما