شناسهٔ خبر: 67169108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۹ تهران مطرح کرد

بهره‌برداری از ۱۱ دستگاه اتوبوس جدید در منطقه ۱۹

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۹ از بهره‌برداری ناوگان جدید حمل و نقل عمومی با ورود ۱۱ دستگاه اتوبوس در این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، لطیف پنداریان اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه و مجاورت آن با حریم شهر تهران و در راستای افزایش کیفیت سرویس دهی و رضایتمندی شهروندان، ١١ دستگاه اتوبوس نو جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شدند.

وی با اشاه به میزان استفاده شهروندان این منطقه از حمل و نقل عمومی بالاتر از متوسط شهر تهران خاطر نشان کرد: مبدا این اتوبوس‌ها در شهرک شهید شریفی و مقصد آن میدان بهمن است که در مسیر خود با دو سامانه BRT و یک خط مترو تقاطع دارد ، همچنین این خط با بیش از ٣١ کیلومتر طول ٦٥ ایستگاه شامل ۳۷ ایستگاه رفت و ۲۸ ایستگاه برگشت را در بر می‌گیرد و این اتوبوس‌ها به‌طور میانگین روزانه ٥٥٠ مسافر را جابجا می‌کند.

معاون حمل و نقل ترافیک تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت و رفاه حال شهروندان اتوبوس‌هایی را که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند شناسایی و بهسازی و آن‌هایی که فرسوده شدند از خطوط حمل و نقل عمومی خارج می‌شوند.

پنداریان افزود: در راستای سهولت دسترسی شهروندان به حمل و نقل عمومی در نواحی پنجگانه ۱۳ سرخط اتوبوس، یک پایانه اتوبوس رانی مسقف مجهز به نمازخانه، صندلی انتظار، سرویس بهداشتی و.. وجود دارد.

وی با اشاره به نگهداشت شهر در حوزه حمل و نقل و ترافیک خاطر نشان کرد: عملیات نگهداشت سر پناه اتوبوس در نواحی پنجگانه با شست و شو، تأمین روشنایی و تعمیر، برچیدن برچسب‌های تبلیغاتی از این سرپناه‌ها به طور مستمر انجام می‌شود.پنداریان بیان کرد: سامانه ۶ اتوبوسرانی تهران بزرگ ناحیه شهید سروری دارای ۱۱۷ دستگاه اتوبوس است که در ۱۲۲ ایستگاه نسبت به جا به جایی مسافران اقدام می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما