شناسهٔ خبر: 67317803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

شش قتل غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد صلح و سازش شد

یاسوج- معاون رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شش قتل غیر عمد با همکاری مردم، ریش سفیدان و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان صلح و سازش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی فاتحی عصر شنبه در دیدار شورای عالی قضائی استان با نماینده ولی فقیه در استان افزود: همچنین طی ۹ ماه اخیر ۲۶۱ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض از سوی ستاد دیه استان برای آزادی ۲۱۷ زندانی پرداخت شد.

وی بیان کرد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها ۱۰۵ درصد است که توانستیم جایگاه دوم را در کشور به دست بیاوریم و در تیرماه سال گذشته، ۳۲ هزار و ۶۶۰ پرونده وجود داشت که از این تعداد ۲۲ هزار و ۳۰۰ پرونده از آنها کاسته شده که نرخ ۱۰۷ درصدی را نشان می‌دهد.

فاتحی تصریح کرد: پنج هزار و ۶۹۱ پرونده در تیرماه گذشته وجود داشت که در بازه زمانی ۹ ماه این تعداد از دستور کار خارج شد و نرخ رسیدگی‌به پرنده‌ها در دادگاه کیفری در این مدت ۱۰۲ پرونده است.

وی افزود: تعداد شعب تجدید نظر در استان هشت مورد بود که به ۱۲ مورد افزایش یافته است.

فاتحی تصریح کرد: همچنین ۲۳۸ هکتار از اراضی منابع ملی با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی استان رفع تصرف و از تغییر کاربری ۳۴۹ هکتار از اراضی ملی استان جلوگیری شد.

وی افزود: از ۳۸ هزار و ۲۶۹ پرونده ارجاعی به شوراهای حل اختلاف استان، در بخش صلح و سازش نیز ۱۴ هزار و ۶۱۲ پرونده منجر به صلح و سازش شد.

نظر شما