شناسهٔ خبر: 67168290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

ادعای زاکانی: امروز، درآمدهای شهرداری تهران در ۱۰۰ سال گذشته بی نظیر است

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: رقیب ما در این انتخابات، مفسدین اقتصادی، تورم و فقر است و با رقبای خود رفاقت داریم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: علیرضا زاکانی در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در ساختمان مجمع برگزار شد، اظهار کرد: نظام سیاسی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر کرد و در جهت تحقق مردم سالاری دینی قدم برداشت و مردم نقش بسزایی در آن داشتند.

وی ابراز کرد: پس از اصلاح قانون اساسی، ۹ دولت را در کشور تجربه کرده‌ایم که در هشت دولت، دچار افراط و تفریط‌های جدی بوده‌ایم و کار آیت‌الله رئیسی این بود که دولت را در مختصات اصلی خود از جمله تبعیت از دین، حرکت در مسیر اهداف انقلاب اسلامی، تبعیت از ولی و امام جامعه، خدمت به مردم، تلاش شبانه روزی و ... قرار داد.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان این مطلب که آیت‌الله رئیسی اصلاح وضعیت کشور را به خوبی آغاز کرده بود، عنوان کرد: «جهت گیری درست کشور» و «صعود مؤلفه‌های اقتصادی فراتر از پیش بینی‌ها» میراث دولت شهید آیت‌الله رئیسی است و این میراث باید توسط رئیس جمهور بعدی ادامه پیدا کرده تا به سرانجام مطلوب برسد.

شهردار فعلی تهران بیان کرد: نوسان نرخ ارز، نقدینگی، ناترازی بانک‌ها، قاچاق، فساد اقتصادی و ... از جمله مشکلاتی است که امروز همچنان در کشور وجود داشته و فعالیت‌هایی که آیت‌الله رئیسی برای حل آن آغاز کرده، باید ادامه پیدا کند.

 زاکانی اظهار کرد: امروز کشور دارایی‌ها و داشته‌های بسیاری دارد که می‌توان از ظرفیت آن بهره برد و «امکان کار»، «ایده کار» و «مسیرهای مناسب برای انجام کار» در کشور وجود دارد.

وی ابراز کرد: تحریم سبب مشکلات خواهد شد؛ اما بالاتر از تحریم، بی‌عرضگی برخی مسئولان در دولت‌های گذشته بوده که مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد نموده است.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اگر می‌خواهیم کشور به سامان برسد، «منیت»ها باید کنار رفته و همه مسئولین «ما»شوند و به فکر خدمت به مردم باشند.

شهردار فعلی تهران بیان کرد: «دانش»، «سلامت» و «کارآیی» سه عنصر کلیدی برای مسئولان است که اگر این سه ویژگی در مسئول باشد، کشور دچار جهش خواهد شد.

زاکانی با تأکید بر اینکه کارنامه یک کاندیدا بسیار مهم است، اظهار کرد: تمام نامزدهای ریاست جمهوری باید عملکرد گذشته خود را بپذیرند و همه ما در مشکلات موجود کشور دخیلیم و باید نقش خود را بپذیریم و در برابر وعده هایی که به مردم برای آینده می دهیم، مسئولیم.

وی ابراز کرد: بنده به غیر از سایر تجربیاتی که دارم، تجربه ۳۳ ماهه در مدیریت شهری تهران را پشت سر گذاشته‌ام و از گذشته تاکنون برای مبارزه با فساد از گردن کلفت ترین افراد شروع کرده ام.

این کاندیدای ریاست جمهوری عنوان کرد: پس از حضور در شهرداری تهران با کمبود بودجه مواجه بوده ایم؛ اما با انضباط مالی که در شهرداری ایجاد کردیم، امروز درآمدهای شهرداری تهران در ۱۰۰ سال اخیر بی نظیر است.

شهردار فعلی تهران بیان کرد: امروز در شهر تهران قریب به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در حال ساخت است و ظرف سه سال، کل ناوگان ما دو برابر شده و ۵۵ هزار تاکسی برقی و سه هزار اتوبوس برقی برای شهر تهران تهیه شده است.

زاکانی اظهار کرد: امروز تهران معتاد متجاهر ندارد و ۲۵ هزار مکان برای این افراد ساخته شده است و پیگیر تمام مسائل درمانی آنان نیز هستیم.

وی ابراز داشت: کشور مشکل دارد؛ اما اضطرار ندارد و با تدبیر، اراده و مواجهه درست با موانع می توان مشکلات را حل نمود.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: رقیب ما در این انتخابات، مفسدین اقتصادی، تورم و فقر است و با رقبای خود رفاقت داریم.

شهردار فعلی تهران به وضعیت بورس اشاره کرد و بیان کرد: دولت باید نگهبان و صیانت کننده از بورس باشد؛ نه اینکه خود دولت در بورس ورود داشته باشد و تعیین تکلیف کند.

زاکانی اظهار کرد: بزرگترین کار آیت‌الله رئیسی، عملیاتی سازی حرف‌هایی است که دیگران می‌زدند؛ اما عمل نمی‌کردند و ایشان توانست این سخنان را عملیاتی نماید و ما باید از این ظرفیت‌های به وجود آمده برای کشور استفاده نماییم.

وی ابراز کرد: ترک قم برای حضور در شهرداری تهران برای اعلام نیازی بود که به بنده اعلام شد و به خواست خودم، نمایندگی مردم قم را ترک نکردم.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: ما حق قمار با داشته‌های انقلاب را نداریم و این کار حرام است و کسی که بیشترین اقبال را دارد، باید در روزهای پایانی انتخابات بماند و بقیه کنار بکشند؛ البته تلاش می‌کنم آن یک نفر آخر، خودم باشم؛ اما کسی که عقب ماند، باید به نفع نفر جلویی کنار برود.

شهردار فعلی تهران با اشاره به اینکه دل مردم دست خداست و صادقانه با مردم سخن می‌گویم، بیان داشت: کسی حق ندارد با سرمایه‌های انقلاب بازیگری کند و امید داریم که مسیر سید شهید در کشور ادامه پیدا کند.

زاکانی اظهار کرد: در حکومت دینی همه باید دریافت عادلانه داشته باشند و نباید تفاوتی میان سرانه دانشجو با طلبه یا دانشگاه با حوزه باشد؛ چون تفاوتی باهم ندارند و باید به همه خدمات داد و حمایت کرد.

وی ابراز کرد: بنده خود را محتاج حوزه و دانشگاه می‌دانم و موضوعاتی برای کشور وجود دارد که اختصاصی حوزه است و حوزه باید کمک حال دولت و کشور باشد.

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: مهمترین بخش دولت، آموزش و پرورش دولت است؛ نه وزارت نفت و باید برای مسئله آموزش و پرورش تلاش‌های زیادی کرد و شایستگان را در رأس امور قرار داد.

شهردار فعلی تهران بیان کرد: مطابق با نظر رهبر معظم انقلاب، نقد رویکرد و عملکرد نامزدها ایرادی ندارد؛ اما هجمه به شخصیت نامزدهای ریاست جمهوری اشتباه است و حق لجن پراکنی نداریم و این کار، غلط است.

زاکانی اظهار کرد: فرزند بنده در خارج از کشور در رشته‌ای تحصیل کرده که این رشته در داخل ایران نبوده و پس از فارغ التحصیلی به ایران برگشته و در حال فعالیت برای همین کشور است.

وی با اشاره به اینکه موضوع جمعیت برای کشور یک مسئله حیاتی است، ابراز کرد: جمعیت و فرزندآوری، اصلی است که باید زمینه آن را فراهم نمود و قانون جمعیت باید به صورت کامل اجرا شود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما