شناسهٔ خبر: 67351627 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار:

دانشگاه در توسعه اقتصاد نقش محوری دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه در توسعه اقتصاد رسالت و نقش محوری دارد و باید برای توسعه و رفع موانع در حوزه اقتصاد ورود کند.

صاحب‌خبر -

محمد کرمی در جریان بازدید از دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص شتاب علمی اظهار داشت: دانشگاه در حوزه‌های مختلف اقتصاد رسالت سنگینی دارد و هرجا پیشرفت و ترقی اتفاق افتاده، منشأ آن دانشگاه است. 

 وی افزود: تولید علم به مثابه تولید ثروت است و با وجود ظرفیت‌های عظیم موجود باید با استفاده از این ظرفیت‌ها به تولید ثروت برسیم و همه مردم بهره‌مند شوند و این امر شدنی است.

استاندار ادامه داد: باید در تولید علم جهش و شتاب را ملاک قرار دهیم و متوقف نباشیم چرا که اگر به روال عادی پیش برویم هیچ اتفاقی نمی‌افتد و عقب ماندگی‌ها و چرخه معیوب ادامه می‌یابد.

 وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید اقتصاد را متحول کند و این جزو رسالت دانشگاه است، افزود: ظرفیت‌های عظیمی در استان در حوزه‌های مختلف اقتصاد دریا، اقتصاد معادن، اقتصاد تجارت و اقتصاد گردشگری وجود دارد که باید فعال شود و دانشگاه باید در این مقوله ورود کند و اثرگذار باشد.

 کرمی ادامه داد: دانشگاه به طور خاص در حوزه اقتصاد می‌تواند تاثیرگذار باشد و باید دانشجویان را به سمت نوآوری خلاقیت و فکر کردن پرورش دهد. 

وی گفت: یکی از نقایص موجود در کشور نبود بانک اطلاعاتی در حوزه‌های فن آوری است و این موضوع مورد نیاز نخبگان برای تحقق ایده‌های آنان می‌باشد و باید چنین بانکی توسط دانشگاه راه اندازی شود تا نخبگان و ایده پردازان مجبور به تحقیقات تکراری نباشند.

 استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان باید نقش راهبری و مرجعیت سایر دانشگاه‌ها در استان بر عهده بگیرد و ارتباطات و جلسات مشترک با سایر دانشگاه‌ها را برگزار نماید.

 محمد کرمی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی نجات بشریت و تمدن سازی است و برای تحقق این امر باید در حوزه اقتصاد، فرهنگ و امور اجتماعی پیشرو باشیم تا بتوانیم تمدن ساز باشیم لذا باید دانشگاه نقش خود را در حوزه رشد اقتصاد، فرهنگ و امور اجتماعی به شکل اثرگذار ایفا نماید.

 

نظر شما