شناسهٔ خبر: 67167716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از ابتدای ۱۴۰۳ تاکنون

اجرای عملیات مبارزه با آفت ملخ از اراضی بیابانی و مرتعی در بجستان

عملیات مبارزه با آفت ملخ از اراضی بیابانی و مرتعی در بجستان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

اجرای عملیات مبارزه با آفت ملخ از اراضی بیابانی و مرتعی در بجستان
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان گفت: با توجه به هجوم آفت ملخ کوهان‌دار به مراتع و تاغزار‌های شهرستان و بروز خسارت، طی ۲۵ روز کاری، آفت یاد شده مهار شد.

محمدرضا نخعی  افزود: پس از اتمام عملیات شناسایی و کانون یابی، اقدام به سم‌پاشی و این آفت در مناطق آلوده ازجمله تاغ زار‌های منطقه سردق و مرندیز مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان گفت: مردم محلی می‌توانند ما را در کانون‌یابی و شناسایی منطقه آلوده کمک کرده و با اطلاع‌رسانی به موقع از شیوع و گسترش آلودگی به سایر مناطق، جلوگیری کنند.

نخعی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته هم افزود: بذرپاشی بذرکاری و کپه کاری در ۳۳۹ هکتار از اراضی مرتعی شهرستان بجستان انجام شد.

او گفت: این اقدام در راستای حفظ و تقویت پوشش گیاهی مراتع و با مشارکت ساکنین محلی انجام گرفت و در همین راستا ۳۹ هکتار از اراضی مرتعی روستا نوق، بذور گیاهان دارویی کپه کاری و ۲۵۰ هکتار به تولید گیاه دارویی آنغوزه اختصاص یافت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان گفت: ۱۲ هزار هکتار اراضی در سه سامانه عرفی باهدف رفع مشکلات دامداران ذی‌حق در روستا‌های باغ آبی، بیدوک و حوض گروویی ممیزی شد.

 

نظر شما