شناسهٔ خبر: 67161800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

مبارزه با آفت ملخ در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی بجستان

عملیات مبارزه با آفت ملخ کوهان‌دار در بیش از ۱۰۰۰ هکتار اراضی بیابانی و مرتعی شهرستان بجستان از ابتدای سال جاری تاکنون اجرا شد.

صاحب‌خبر -
 عملیات مبارزه با آفت ملخ در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی بیابانی و مرتعی بجستان اجرا شد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان گفت: با توجه به هجوم آفت ملخ کوهان‌دار به مراتع و تاغزارهای شهرستان و بروز خسارت، طی ۲۵ روز کاری، آفت یاد شده مهار شد. محمدرضا نخعی افزود: پس از اتمام عملیات شناسایی و کانون یابی، اقدام به سم‌پاشی و این آفت در مناطق آلوده ازجمله تاغ زارهای منطقه سردق و مرندیز مهار شد. وی عنوان کرد: مردم محلی می‌توانند ما را در کانون‌یابی و شناسایی منطقه آلوده کمک کرده و با اطلاع‌رسانی به‌ موقع از شیوع و گسترش آلودگی به سایر مناطق، جلوگیری کنند. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته گفت: بذرپاشی بذرکاری و کپه کاری در ۳۳۹ هکتار از اراضی مرتعی شهرستان بجستان انجام شد.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان افزود: این اقدام در راستای حفظ و تقویت پوشش گیاهی مراتع و با مشارکت ساکنین محلی انجام گرفت و در همین راستا ۳۹ هکتار از اراضی مرتعی روستای نوق، بذور گیاهان دارویی کپه کاری و ۲۵۰ هکتار به تولید گیاه دارویی آنغوزه اختصاص یافت. نخعی از ممیزی ۱۲ هزار هکتار اراضی در سه سامانه عرفی باهدف رفع مشکلات دامداران ذی‌حق در روستاهای باغ آبی، بیدوک و حوض گروویی خبر داد و گفت: این اقدامات تسهیل در بهره‌برداری بهینه از مراتع را به دنبال دارد.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان با تأکید بر حفاظت و مراقبت از اراضی ملی یادآور شد؛ با صدور احکام قضایی حدود ۴۷ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی رفع تصرف شد. وی به فعالیت‌های انجام ‌گرفته در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: با مشارکت آحاد مردم، ساکنین محلی و مسئولین و همیاران طبیعت دانش‌آموزی و بسیجیان، دو پروژه نهال‌کاری در سطح ۱۵۷ هکتار با گونه‌های سازگار با منطقه کاشته شد.

نظر شما