شناسهٔ خبر: 67167590 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کاهش ۶۲ درصدی تلفات غرق شدگی در سال ۱۴۰۲ - اکونیوز

اقتصاد ایران: رییس سازمان امدادونجات با اشاره به ورود هلال احمر با تمام توان در طرح سالم سازی دریا گفت: سال ۱۴۰۲ با همکاری تمامی دستگاه‌ها میزان تلفات غرق شدگی ۶۲ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور رئیس سازمان امداد و نجات جلسه هماهنگی طرح ساحلی استان‌های حاشیه دریای خزر در استان گلستان برگزار شد.

بابک محمودی در این جلسه اظهار کرد: سازمان امداد و نجات با توجه به طرح‌های تابستانه و زمستانه جلسات هماهنگی برگزاری می‌شود و در این مرحله گلستان میزبان برنامه است و برای حوادث احتمالی که در پیش است براساس اعلام گزارشات ستاد مدیریت بحران کشور جلسات هماهنگی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر از تمام کشور تجهیزات و امکانات لازم را برای طرح استان‌های ساحل خزر ارسال می‌کند گفت: سال گذشته با تاکید دکتر کولیوند، هلال احمر با تمام توان در طرح ساحلی حضور پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با همکاری هلال احمر، تمامی دستگاه‌ها و ورود استانداران تمام ظرفیت به کار گرفته شد افزود: طرح ساحلی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۶۲ درصد کاهش تلفات داشته است و امیدواریم امسال هم با حداقل آسیب مردم بتوانند از نعمت سواحل و دریاها استفاده کنند.

محمودی گفت: طی ۵ سال گذشته بالغ بر ۵ هزار عملیات ساحلی صورت گرفته که بالغ بر ۳ هزار عملیات آن موفق بوده است. عمده ترین تلفات در اوقات غروب و شب که نیروهای امدادی از ساحل خارج شدند و یا در مناطق دور دست خارج از طرح سالم سازی دریا صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از غرق شدگی‌ها به دلیل توجه نکردن به تابلوها و هشدار اتفاق می‌افتد همچنین مسافرین استان‌های دیگر به خاطر آشنا نبودن با شرایط جغرافیایی و محیط دریایی خزر دچار حادثه می‌شوند.

نظر شما