شناسهٔ خبر: 67166178 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کاهش ۶۲ درصدی تلفات غرق‌شدگی در سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان امدادونجات در گلستان با اشاره به ورود هلال احمر با تمام توان در طرح سالم سازی دریا گفت: سال ۱۴۰۲ با همکاری تمامی دستگاه‌ها میزان تلفات غرق شدگی ۶۲ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر-گلستان، با حضور رئیس سازمان امداد و نجات جلسه هماهنگی طرح ساحلی استان‌های حاشیه دریای خزر در استان گلستان برگزار شد.


محمودی در این جلسه اظهار کرد: سازمان امداد و نجات با توجه به طرح های تابستانه و زمستانه جلسات هماهنگی برگزاری می‌شود و در این مرحله گلستان میزبان برنامه است و برای حوادث احتمالی که در پیش است براساس اعلام گزارشات ستاد مدیریت بحران کشور جلسات هماهنگی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر از تمام کشور تجهیزات و امکانات لازم را برای طرح استان‌های ساحل خزر ارسال می‌کند گفت: سال گذشته با تاکید کولیوند، هلال احمر با تمام توان در طرح ساحلی حضور پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با همکاری هلال احمر، تمامی دستگاه‌ها و ورود استانداران تمام ظرفیت بکار گرفته شد افزود: طرح ساحلی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۶۲ درصد کاهش تلفات داشته است و امیدواریم امسال هم با حداقل آسیب مردم بتوانند از نعمت سواحل و دریاها استفاده کنند.

محمودی گفت: طی ۵ سال گذشته بالغ بر ۵ هزار عملیات ساحلی صورت گرفته که بالغ بر ۳ هزار عملیات آن موفق بوده است. عمده ترین تلفات در اوقات غروب و شب که نیروهای امدادی از ساحل خارج شدند و یا در مناطق دور دست خارج از طرح سالم سازی دریا صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از غرق شدگی‌ها به دلیل توجه نکردن به تابلوها و هشدار اتفاق می افتد همچنین مسافرین استان‌های دیگر به خاطر آشنا نبودن با شرایط جغرافیایی و محیط دریایی خزر دچار حادثه می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما