شناسهٔ خبر: 67166322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تامین آب پایدار چابهاری‌ها از سدهای منطقه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه‌ریزی این شرکت، تامین آب پایدار شهر بندری چابهار از سدهای منطقه انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا قاسمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح‌های آبرسانی منطقه با اشاره به وضعیت تامین آب شهر چابهار اظهار کرد: تامین آب شهر چابهار در حال حاضر از طریق آب‌شیرین‌کن کنارک صورت می‌گیرد که از طریق خطوط انتقال به چابهار پمپاژ می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش ظرفیت شیرین‌سازی پنج هزار مترمکعب آب در سالجاری وارد مدار بهره‌برداری شده است، افزود: طول شبکه توزیع موجود در این شهر معادل ۲۶۰ کیلومتر است که در طرح توسعه و بازسازی شرکت قرار دارد که با توجه به فرسودگی و قدمت طولانی نیاز به اصلاح دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: در طرح توسعه شرکت برای شبکه توزیع در نقاط الحاق شده جدید و سایر نقاط، تاکنون ۷۰ کیلومتر لوله‌گذاری آب انجام شده است.

وی بیان کرد: مطابق مطالعات شرکت آبفا اجرای حدود ۱۳۰ کیلومتر دیگر شامل ۶۰ کیلومتر اصلاح، ۴۰ کیلومتر توسعه شبکه و ۳۰ کیلومتر خطوط اصلی آبرسانی و رینگ بین مخازن نیز برنامه‌ریزی شده است.

قاسمی با اشاره به برنامه این شرکت جهت تأمین آب پایدار چابهار اظهار کرد: طرح تأمین آب بلند مدت این شهر از طریق انتقال آب از سدهای زیردان و کهیر در دستور کار شرکت قرار دارد که در این راستا فاز اول طرح شامل خط انتقال با اولویت آب‌شیرین‌کن تا سه راهی منطقه آزاد با پیشرفت ۹۵ درصد در حال اجراست.

وی اظهار کرد: فاز اول این طرح به گونه‌ای تعریف شده که انتقال افزایش ظرفیت آب از آب‌شیرین‌کن و کاهش تلفات آب مد نظر باشد، به طوری که تاکنون، اصلاح خط انتقال به طول ۲۲ کیلومتر با لوله چدن داکتیل به قطر هزار میلیمتر تا ورودی منطقه آزاد اجرا شده و در مرحله تست و ساخت حوضچه است.

انتهای پیام

نظر شما