شناسهٔ خبر: 67166026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مرکز اسلامی گلستان:

ائمه جمعه اهل سنت گلستان در تبیین مشارکت حداکثری نقش موثری دارند

گرگان- ایرنا- رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: ائمه جمعه و روحانیون اهل سنت استان در نمازهای جمعه، مراسم‌ و تریبون‌های خود در تبیین ضرورت مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح، نقش موثری دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام نورعلی دیلم پنجشنبه در نشست جهاد تبیین حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب اصلح در مسجد نور سیمین‌شهر اظهار کرد: رئیس جمهور منتخب، باید توانایی اداره کشور در تراز انقلاب و جامعه بین‌المللی را داشته باشد.

وی یادآور شد: متواضع بودن، جهاد در راه خدا، دوست داشتن خداوند، حفاظت از بیت‌المال، داشتن حیا، راستگویی، اهل علم و دانش بودن را از ویژگی‌های کارگزار جامعه اسلامی براساس نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر برشمرد و خاطرنشان کرد: فرد کارگزار باید با غلبه بر خواهش‌های نفسانی خود، خدامحوری و با یاد خدا بودن را از خود دور نکند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان‌ گفت: قدرت تجزیه و تحلیل، توانایی برای اجرای امور و استقامت در برابر مشکلات از دیگر ویژگی‌های کارگزار جامعه اسلامی است و اگر در مسیر گفتمان قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم (ص) گام برداریم و به گفتمان قرآن رای بدهیم، در مسیر انتخاب درست سربلند خواهیم بود.

وی با بیان اینکه، خداوند متعال در قرآن کریم امر کرده که امانت را به اهلش بسپاریم، افزود: می‌توان با واگذاری امور به انسان قوی، کارکشته و جهادی مسیر جامعه را به پیش برد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه، بی‌تقوایی در فضای مجازی دیده می شود، افزود: به مسئول در میدان نیاز داریم و رمز موفقیت ما داشتن کارگزار در تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام دیلم در بخشی از سخنان خود ضمن تسلیت شهید جمهور و همراهانش گفت: مردمی بودن، مطیع رهبری بودن، توانایی مدیریت اجرایی، فسادستیزی، پیگیری تا حصول نتیجه از ویژگی های ممتاز آیت الله رئیسی در طول دوران خدمتش بود و همیشه ایام به دنبال تحقق آرمان های نظام و انقلاب بود.

وی بیان کرد: در طول ۴۵ سال اصل مترقی ولایت فقیه را تجربه کردیم و با وجود توطئه و دسیسه‌ دشمنان طی این سال ها بخاطر اصل مترقی ولایت فقیه و وجود با برکت رهبر معظم انقلاب ما در ساحل امن قرار داریم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان تصریح کرد: مردم ترکمن صحرا در مراسم و بزرگداشت‌های شهدای خدمت و شهید آیت الله رئیسی و همراهان سنگ تمام گذاشتند و بار دیگر ارادت خود را به نظام و انقلاب نشان دادند.

نظر شما