شناسهٔ خبر: 67594360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح مدرسه نوآفرینی و کارآفرینی در دانشگاه تربت‌حیدریه

سعید خاکی

مدرسه نوآفرینی و کارآفرینی با هدف تکمیل زنجیره و زیرساخت‌های عملیاتی برای تولید ایده، دانش و تجاری سازی محصولات دانش بنیان، پژوهشگران و دانشجویان، در دانشگاه تربت‌حیدریه افتتاح و راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

عباس خاشعی سیوکی، رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه ظهر ۱۹ تیرماه در حاشیه آیین بهره‌برداری از این مدرسه با اشاره به اینکه نبود یک مرکز برای ارائه خروجی کارهای پژوهشی و آزمایشی دانشجویان که متصل کننده به مرکز رشد باشد، احساس می‌شد، گفت: به دلیل کمبود این نیاز برخی پژوهش‌ها یا به صورت فردی توسط پژوهشگر پیگیری می‌شد و یا مسکوت می‌ماند.

وی بیان کرد: مدرسه نوآفرینی و کارآفرینی با هدف تکمیل زیرساخت عملیاتی برای فرآیند تولید ایده، دانش و تجاری سازی محصولات پژوهشگران و دانشجویان در دانشگاه تربت‌حیدریه راه‌اندازی شد که به ایجاد فرصت‌های شغلی دانشجویان و افزایش مشارکت اعضای هیأت علمی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه با بیان اینکه این مرکز دارای سه بخش و یا قسمت است، به تشریح هریک از این بخش‌ها پرداخت و ادامه داد: در بخش اول بر اساس ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه و همچنین استعداد دانشجویان به افراد آموزش داده می‌شود که چگونه می‌توانند در رشته خود کسب و کار راه اندازی کنند.

خاشعی اظهار کرد: در بخش دوم به پیوند صنعت و دانشگاه می‌پردازیم و با ایجاد فضایی در دانشگاه تلاش کردیم تا اساتید و دانشجویان با حوزه صنعت منطقه بتوانند به صورت مستقیم در ارتباط باشند که بر این اساس تاکنون توانسته‌ایم ۵۰ دانشجو را بورسیه کنیم.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه در پایان گفت: بخش سوم این مرکز سرای رویش است و بعد از اینکه دانشجو زنجیره تولید را در پروژه‌ای تحقیقاتی به اتمام رساند، دوره‌های آموزشی لازم را سپری می‌کند و به‌عنوان یک شتاب‌ دهنده که رشد اولیه صورت گرفته تحویل مراکز رشد می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما