شناسهٔ خبر: 67165982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار مرکزی:

نرخ بیکاری استان مرکزی در دولت سیزدهم به ۷ درصد رسید

اراک- استاندار مرکزی گفت: نرخ بیکاری این استان در دولت سیزدهم به هفت درصد رسید که در ۳۵ سال گذشته بی سابقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: استان مرکزی در شاخص پایش محیط کسب و کار در دولت سیزدهم، چندین مرتبه رتبه نخست را کسب کرد همچنین در اسفندماه پارسال جزو پنج استان برتر کشور در جذب و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ بود.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی سال گذشته با تحقق ۱۷۸ درصدی اشتغال، رتبه دوم کشور را پس از استان هرمزگان کسب کرد، افزود: نرخ بیکاری کشور سال گذشته برای نخستین بار پس از دفاع مقدس به ۸ و یک دهم درصد و نرخ بیکاری استان مرکزی به ۷ درصد رسید که در نوع خود بی سابقه است.

مخلص الائمه گفت: با تلاش دولت سیزدهم بسیاری از ناترازی ها در حوزه انرژی، برق، آب، گاز، بودجه که از دوران گذشته کشور را دچار بحران کرده بود، کاهش یافت هر چند اصلاح الگوی بهینه مصرف در حامل‌های انرژی باید مورد توجه ویژه همگان باشد.

استاندار مرکزی در خصوص بازچرخانی پساب فاضلاب صنایع نیز گفت: در این راستا ۱۶ استان قراردادهای بازچرخانی پساب را امضا کردند که استان مرکزی ۱۶ درصد این طرح را عهده دار شد و در این خصوص قرارداد ۳۰ هزار میلیارد ریالی منعقد شده است.

مخلص الائمه با اشاره به هدفگذاری ایجاد پایانه‌های صادراتی در استان مرکزی گفت: در این راستا سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کردند و در حال خرید هواپیما هستیم، همچنین برای دومین بار پس از پیروی انقلاب، مجوز مرکز لجستیک برای استان اخذ شد که اکنون به عنوان پارک لجستیک مطرح است.

نظر شما