شناسهٔ خبر: 67329726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۵۵۵ هزار تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شد

رشت- ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه رکورد تخلیه‌ و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی در سال ۱۴۰۲ پس از ۶ سال شکسته شد، اظهار کرد: طی سه ماهه امسال هم ۵۵۵ هزار تن کالا در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده است.

صاحب‌خبر -

حسین یونسی روز یکشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات تخلیه و بارگیری در این مجتمع بندری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد دارد.

وی گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از این مجتمع بندری نیز در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه قبل ۶۴ درصد رشد داشته است که شامل انواع مصالح ساختمانی، معدنی، پتروشیمی و غیره بود که به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شدند.

وی تاکید کرد: واردات انواع کالاهای غیرنفتی هم در این بندر شامل؛ چوب، آهن آلات و کالاهای اساسی مورد نیاز استان و کشور است که رشدی بیش از ۱۴ درصد داشته است.

یونسی اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال ۱۸۰ فروند کشتی تجاری به مجتمع بندری انزلی وارد شده است.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

نظر شما