شناسهٔ خبر: 67329676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساخت مجتمع قضایی شهید رییسی کرمان آغاز شد

کرمان - ایرنا - عملیات اجرایی مجتمع دادگاه های عمومی و حقوقی شهرستان کرمان( مجتمع قضایی شهید رییسی)، با حضور رییس کل دادگستری کل استان کرمان و جمعی از مسئولان امروز(یکشنبه) در ابتدای محور هفت باغ علوی کرمان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری استان کرمان در این آیین گفت: مجتمع دادگاه های عمومی و حقوقی شهرستان کرمان در زمینی به مساحت یک هکتار، در چهار طبقه و مجموعا با احتساب ساختمان های جانبی، با زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر در ابتدای محور هفت باغ احداث و مجتمع های قضایی استان کرمان به این مکان منتقل می شود.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه کمبود فضای اداری و نیروی انسانی مشکلات عدیده ای را برای کارمندان و مراجعین ایجاد کرده است. افزود: پس از سفر ریاست قوه قضائیه به کرمان، ساخت مجتمع قضایی جدید مورد تصویب قرار گرفت و این مجتمع بنام شهید رئیسی مزین می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: این مجتمع با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات خاص ریاست قوه قضائیه طی ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این ساختمان، تمامی ۴۰ شعبه دادگاه های عمومی و انقلاب کرمان به این مجتمع منتقل می شود و با تکمیل این پروژه از بسیاری از چالش ها و معضلات کنونی کارمندان و مراجعین کاسته خواهد شد.

حمیدی اظهار کرد: همچنین در مصوبات قوه قضائیه پیش بینی شده است تا در سال های آینده در مجاورت این مجتمع، دادگستری کل استان کرمان به مساحت ۱۵ هزار مترمربع ساخته شود.

وی بیان کرد: این طرح با هدف تمرکز زدایی مراکز قضایی استان و سهولت دسترسی مراجعین به تصویب رسیده است، زیرا با توجه به اینکه هم اکنون مجتمع های قضایی استان در بافت قدیمی شهر قرار دارند، مشکلات زیادی در زمینه ترافیک و رفت و آمد وجود دارد و سیاست دستگاه قضایی این است که مجتمع های قضایی در حواشی شهر ساخته شود.

نظر شما