شناسهٔ خبر: 67164187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار مازندران:

تصفیه‌خانه زباله، اقدام بزرگ زیست محیطی در شهرهای مازندران است

راضیه عنایتی

استاندار مازندران گفت: تصفیه خانه زباله و پسماند خانگی یک اقدام زیست محیطی بزرگی بود که با مشارکت مردم در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

یوسف نوری 24 خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و شهدای خدمت و یارانشان، اظهار کرد: هر روزی که اقدامات عمرانی انجام شود همان روز مبارک است و این اقدامات سبب امیدواری مردم می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی سه طرح درشهرستان قائمشهر خاطرنشان کرد: تصفیه خانه زباله و پسماند خانگی یکی از طرح‌ها بوده که اقدام زیست محیطی لازم و بزرگی بود که با مشارکت مردم در حال انجام است.

 استاندار مازندران گفت: طرح زمین بازی و بازی‌های امروزی کودکان ونوجوانان به دو صورت سالنی و روباز با مشارکت مردم کلنگ زده شد و این اقدام برای رفاه مردم، رفع موانع و جهش تولید بوده است.

وی افزود: همچنین شاهد افتتاح تقاطع زیرگذر راه‌آهن، دخانیات قائمشهر بودیم که ۶۰ هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.

تصفیه‌خانه زباله، اقدام بزرگ زیست محیطی در شهرهای مازندران است

نوری، پروژه تصفیه خانه فاضلاب را طرح بزرگی برای شهرستان دانست و گفت: برای افتتاح و تکمیل پروژه‌های زباله سوز در استان زمانبندی صورت گرفته است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه نباید هیچ زباله‌ای در استان وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: جمع آوری زباله باید به گونه‌ای صورت گیرد که به سایت‌های زباله منتقل نشود که نیازمند توجه به تفکیک زباله از مبدا شود.

نوری ادامه داد: مردم مازندران در امور فرهنگی پیشرو هستند و در این راستا آموزش و پرورش و نهادهای مردمی باید برای فرهنگ سازی مدیریت پسماند به محیط زیست کمک کنند.

وی افزود: این تصفیه خانه بر اساس دانش روز و استانداردهای محیط زیست بوده ومجوزهای لازم را داراست.

تصفیه‌خانه زباله، اقدام بزرگ زیست محیطی در شهرهای مازندران است

وی گفت: روستاهای بدون زباله در استان داریم و می‌توان شهر بدون زباله هم داشت و در این راستا باید معضل آزاردهنده و بیماری آفرین زباله را حل کنیم.

استاندار مازندران گفت: پروژه‌های مختلف به کمک مردم شهر آمده‌ است و با اجرای این پروژه‌ها تفکیک دو طرف شهر منتفی شده تا با برداشتن خط‌کشی‌ها بین مناطق برخوردار و نابرخوردار خط کشی‌ها توازن در شهر برقرار شود.

انتهای پیام

نظر شما