شناسهٔ خبر: 67161885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

تصفیه‌خانه زباله، اقدام بزرگ زیست محیطی

استاندار مازندران گفت: تصفیه خانه زباله و پسماند خانگی یک اقدام زیست محیطی بزرگی بود که با مشارکت مردم در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، یوسف نوری در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان و شهدا وشهدای خدمت و یارانشان، افزود: هر روزی که اقدامات عمرانی انجام شود همآن روز مبارک است و این اقدامات سبب امیدواری مردم می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی سه طرح درشهرستان قائمشهر خاطرنشان کرد:  تصفیه خانه زباله و پسماند خانگی یکی از طرح‌ها بوده که اقدام زیست محیطی لازم و بزرگی بود که با مشارکت مردم در حال انجام است.

تصفیه‌خانه زباله، اقدام بزرگ زیست محیطی/ آغاز اجرای طرح "سپتاژ" نویدبخش روزهای خوب

 استاندارگفت: طرح زمین بازی و بازی های امروزی کودکان ونوجوانان به دو صورت سالنی و روباز با مشارکت مردم کلنگ زده شد و این اقدام برای رفاه مردم، رفع موانع وجهش تولید بوده است.


 همچنین شاهد افتتاح تقاطع زیرگذر راه‌آهن، دخانیات قائمشهر بودیم که ۶۰ هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.

وی پروژه تصفیه خانه فاضلاب را طرح بزرگی و گفت: برای افتتاح و تکمیل پروژه‌های زباله سوز در استان زمانبندی صورت گرفته است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه نباید هیچ زباله‌ای در استان وجود داشته باشد گفت:  جمع آوری زباله باید به گونه‌ای صورت گیرد که به سایت‌های زباله منتقل نشود که نیازمند توجه به تفکیک زباله از مبدا شود.

نوری ادامه داد: مردم مازندران در امور فرهنگی پیشرو هستند و در این راستا  آموزش و پرورش و نهادهای مردمی باید برای فرهنگ سازی مدیریت پسماند به محیط زیست کمک کنند.

وی افزود: این تصفیه خانه بر اساس دانش روز و استانداردهای محیط زیست بوده ومجوزهای لازم را داراست.

وی گفت: روستاهای بدون زباله در استان داریم و می‌توان شهر بدون زباله هم داشت و در این راستا باید معضل آزاردهنده و بیماری آفرین زباله را حل کنیم.

تصفیه‌خانه زباله، اقدام بزرگ زیست محیطی/ آغاز اجرای طرح "سپتاژ" نویدبخش روزهای خوب

استاندار مازندران گفت: پروژه های مختلف به کمک مردم شهر و شهر آمده‌ است وبا اجرای این پروژه‌ها تفکیک  دوطرف شهر منتفی شده تا با برداشتن خط‌کشی ها بین مناطق برخوردار و نابرخوردار خط کشی‌ها توازن در شهر برقرار شود.

تصفیه‌خانه زباله، اقدام بزرگ زیست محیطی/ آغاز اجرای طرح "سپتاژ" نویدبخش روزهای خوب

آغاز اجرای طرح تصفیه فاضلاب خانگی ، نویدبخش روزهای خوب

فرماندار شهرستان قائمشهر هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زباله شهرستان از سالهای بسیار دور دپو می شد و مشکلات زیادی برای مردم منطقه به وجود آورد، اظهار کرد: در حال حاضر دو خط بازیافت زباله ۲۵۰تنی و بخش جمع آوری شیرابه با پیشرفت فیزیکی ۴۰درصدی بخش زیادی از این مشکلات را مرتفع کرده است. 

جواد مولایی قرا افزود: آغاز اجرای طرح تصفیه فاضلاب خانگی می تواند نویدبخش روزهای خوبی برای مردم شهرستان باشد.

وی تصریح کرد: دولت در این مورد اعتباری نگذاشته و با مشارکت بخش خصوصی فضا آنچنان دیده شد که تا ۵۰سال آینده جوابگو باشد. 

 فرماندار شهرستان قائمشهر، در بخش دیگری از سخنان خود به اضافه شدن ۱۷هزار مترمربع به فضای سبز شهرستان اشاره کرد و گفت: سه پارک خبرنگار، معلم و هیرکانی با هدف افزایش فضای سبز افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

تصفیه‌خانه زباله، اقدام بزرگ زیست محیطی/ آغاز اجرای طرح "سپتاژ" نویدبخش روزهای خوب

عملیات اجرایی سپتاژ، با مشارکت بخش خصوصی

در همین راستا، کاظم علیپور شهردار قائمشهر در حاشیه این پروژه ها با بیان اینکه همچنان مانند سال گذشته پای کار هستیم تا یکی از پروژه های مهم را با مشارکت بخش خصوصی اجرایی کنیم، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه سپتاژ(تصفیه فاضلاب خانگی) با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد و ظرفیت آن ۷۰ کامیون معادل ۳۵۰مترمکعب در شبانه روز است و در مدت سه ماه اجرایی خواهد شد.

تصفیه‌خانه زباله، اقدام بزرگ زیست محیطی/ آغاز اجرای طرح "سپتاژ" نویدبخش روزهای خوب

وی ادامه داد: سطح تحت پوشش این پروژه ۲هزارمترمربع است و برآورد هزینه اجرای این طرح، ۷۰میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه تصفیه فاضلاب خانگی یکی از دغدغه های مهم شهروندان و اصحاب رسانه در طول این سالها بود، گفت: در سال گذشته از یک هزار و ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار که به پروژه های استان مازندران تخصیص داده شد، سهم شهرداری قائمشهر، ۹۳۲میلیارد تومان بوده است.

نظر شما