شناسهٔ خبر: 67163789 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

‌ناراحتی بازیکنان و قلعه‌نویی از شعار «بی‌غیرت»

هفتم تیر، شاید قرعه مرگ!

امیر قلعه‌نویی احتمالا سه‌شنبه بعد از تساوی برابر ازبکستان، با خودش خلوت کرده که «کجای کار اشتباه بود.» او وقتی عرض زمین را طی می‌کرد تا همراه بازیکنان به رختکن برود، از گوشه‌ای شعار «بی‌غیرت، بی‌‌غیرت» را می‌شنید. البته عده‌ای هم تیم‌ملی را تشویق می‌کردند و از طبقه دوم که بانوان حضور داشتند، صدای شعارهای حمایتی  به گوش می‌رسید.

صاحب‌خبر -
 
سردار آزمون که از بعضی شعارها تعجب کرده بود در میانه میدان ازهمبازیانش می‌پرسید ماجرا چیست؟ امیر قلعه‌نویی با ناراحتی منبع صداهای اعتراض آمیز را نگاه می‌کرد و کمی آن‌طرفتر،علیرضا جهانبخش دیده می‌شد که بازیکنان را گرد هم جمع کرده تا به سمت هواداران خانمی بروند که به شدت تشویق‌شان می‌کنند.بازیکنان وقتی مقابل سکوهای رو به روی جایگاه رسیدند دوباره صدای بی‌غیرت بی‌غیرت بلند شد و دلخور شدند اما با این وجود معترضان را تشویق‌ کردند. بیرانوند هم اعتراض داشت که چرا این شعارها داده می‌شود. یکی از بازیکنان در رختکن می‌گفت: «شب عجیبی بود.»  مهدی طارمی در میکس زون پیشدستی کرد و اجازه نداد خبرنگاران در این باره بپرسند چون گفت هواداران از بازی‌های خوب تیم‌ملی راضی هستند: «تنها نکته مثبت امروز این بود که ما  با بازی خوبمان در این یکی دو سال نشان دادیم، می‌توانیم دوباره مردم را با فوتبال آشتی بدهیم. تماشاگران زیادی به ورزشگاه آمده بودند، از آنها هم تشکر می‌کنم و هم عذرخواهی. شاید نتوانستیم انتظاراتشان را برآورده کنیم.» او از هواداران خواست صبورتر باشند: «با اینکه خیلی از بازیکنان رفته‌اندولی تیم ملی هنوز شرایط خوبش را دارد. از لحاظ نتیجه‌گیری تا به حال خوب انجام داده‌ایم و اگر بیشتر صبور باشیم، فکر می‌کنم می‌توانیم دل هواداران را خوشحال کنیم.» محمد قربانی دیگر بازیکن تیم ملی اما حق را به طرفداران داد:«مردم ایران حق داشتند. ازآنها تشکر می‌کنیم که از تیم ملی حمایت کردند. امیدوارم در مرحله بعدی قدرتمندانه‌تر  ظاهر شویم.»درنهایت امیر قلعه‌نویی هم از هواداران تشکر کرد: «خوشحالیم که صعود کردیم وسرگروه هم شدیم و این خودش مطلب مهمی است.ازمردم تشکرمی‌کنم که آمدند وتا ثانیه آخر تیم راتشویق کردند.»او سپس از وضعیت سفر به هنگ کنگ و بازگشت تیم به تهران گلایه کرد:«این بازی در آخر فصل بود و تیم با آن شرایط به هنگ کنگ رفتیم. لیگ۱۲خرداد تمام شد و۱۳خرداد به هنگ‌کنگ رفتیم و یک مقدار روی روند تیمی ما تاثیر گذاشت.» 
   
خطر گروه‌بندی
جام‌جهانی آینده ۴۸ تیمی است و خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کنند ایران اگر در فرم خوبش نباشد هم، به سادگی صعود می‌کند اما اتفاقی که سه‌شنبه شب در ریاض افتاد، معادلات را تغییر داد. عربستان در زمین خودش ۲ بر یک به اردن، شگفتی‌ساز جام ملت‌ها باخت تا به سید سوم مرحله نهایی سقوط کند!  کنفدراسیون فوتبال آسیا بلافاصله بعد از پایان مرحله اول مقدماتی، سیدبندی مرحله نهایی را اعلام کرد که بر این اساس ژاپن، ایران و کره جنوبی در سید اول، استرالیا، قطر و عراق در سید دوم، عربستان، ازبکستان و اردن در سید سوم، امارات، عمان و بحرین در سید چهارم، چین، فلسطین و قرقیزستان در سید پنجم و اندونزی، کره شمالی و کویت در سید ششم قرار گرفتند. از دل این سیدبندی می‌تواند گروه مرگ متولد شود. هر چند قلعه‌نویی کلا مربی خوش‌شانسی است ولی تصور کنید در قرعه‌کشی ایران با تیم‌های استرالیا و عربستان در یک گروه قرار بگیرد. حتی تیم‌های سید چهارم تا ششم هم هر کدام قدرتمند هستند. بنابراین اگر فکر می‌کنید ایران به سادگی به جام‌جهانی صعود می‌کند، اشتباه می‌کنید.  هفتم تیرماه قرار است قرعه‌کشی رقابت‌ها انجام شود.

نظر شما