شناسهٔ خبر: 67290717 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال؛

والیبال ایران حریف «خروس‌ها» نشد/ شکست شاگردان اکبری برابر فرانسه

تیم ملی والیبال ایران که در دو دیدار گذشته خود در هفته سوم لیگ ملت ها موفق به شکست تیم های آمریکا و هلند شده بود، در دیداری سخت برابر تیم ملی فرانسه تن به شکست داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مردان والیبال ایران امروز جمعه یکم تیر از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح در سومین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال مقابل فرانسه به میدان رفتند.

هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ به میزبانی ترکیه و برزیل برگزار شد و تیم ملی والیبال ایران در هر چهار دیدارش شکست خورد. هفته دوم نیز به میزبانی ژاپن و کانادا برگزار شد که در این هفته نیز نه تنها ملی پوشان کشورمان با چهار شکست دیگر رنگ پیروزی را به خود ندیدن بلکه با شوک تغییر سرمربی تیم نیز مواجه شدند. فدراسیون والیبال پس از باخت‌های پی در پی تیم ملی موتا پائز را از سرمربیگری تیم ملی والیبال کشورمان برکنار و پیمان اکبری را جایگزین وی کرد. شاگردان پیمان اکبری در هفته سوم لیگ ملت‌های در دو بازی ابتدایی خود مقابل آن آمریکا و هلند به پیروزی رسیده بودند.

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران:

میلاد عبادی پور، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری و مرتضی شریفی، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی و محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی و عرشیا به‌نژاد، امین اسماعیل‌نژاد و محمد بربست، آرمان صالحی و میثم صالحی. سرمربی: پیمان اکبری

ست اول؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود فرانسه

نخستین امتیاز این ست برای ایران به ثبت رسید اما در ادامه رقابت دو تیم در لحظات نخست ست اول پایاپای پیش رفت ولی از امتیاز ۱۲ به بعد اختلاف کمی بیشتر شد و تیم حریف ۱۴ بر ۱۲ از ایران پیش افتاد. شاگردان پیمان اکبری کم کم به بازی برگشتند و اختلاف با حریف را کاهش دادند. هر دو تیم در امتیاز ۱۵ به تساوی رسیدند. رقابت دو تیم تا عدد ۲۱ نزدیک به هم ادامه یافت و در نهایت پیروز ست دوم تیم ملی فرانسه بود که با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ فاتح میدان شد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود فرانسه

در ست دوم نخستین امتیاز به تیم فرانسه رسید اما در ادامه رقابت دو تیم بسیار نزدیک بهم دنبال شد. برتری حریف تا امتیاز ۱۰ بر ۶ به سود حریف ادامه پیدا کرد تا پیمان اکبری سرمربی تیم ملی کشورمان از نخستین وقت استراحت خود استفاده کند. اکبری در این بخش بازیکنانش را به دقت بیشتر در بازی دعوت کرد. در ادامه باز این تیم حریف بود که نمایش بهتری ارائه کرد و با امتیاز ۱۷ بر ۱۰ از ایران پیش افتاد تا پیمان اکبری دومین وقت استراحت را درخواست کند. در ادامه ست دوم ملی پوشان فرانسه برتری خود را به ملی پوشان کشورمان تحمیل کردند تا این دیدار در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود حریف به پایان رسید.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود فرانسه

تیم ملی کشورمان ست سوم را هم ضعیف شروع کرد تا تیم حریف ۳ امتیاز جلو بیفتد. اشتباه بازیکن ایران در سرویس باعث شد فرانسه به امتیاز ۷ برسد. در ادامه این ست بازیکنان ایران نمایش بهتری ارائه کردند تا هر دو تیم در عدد ۷ به تساوی برسند اما باز این تیم حریف بود که برتر میدان بود و اختلاف را بیشتر و بیشتر می‌کرد تا در همچنان این فرانسه باشد که با امتیاز ۱۱ بر ۷ برنده میدان باشد. تیم ایران با اینکه در ابتدای این بازی خودش را با انگیزه تر از بازی‌های قبل نشان می‌داد ولی با این حال اشتباهات بازیکنان تیم ملی ابتکار عمل را از آنها گرفت تا پیمان اکبری درخواست وقت استراحت کند.

نتیجه ست سوم با امتیاز ۱۳ بر ۱۲ به سود تیم حریف دنبال شد تا سرمربی فرانسه نیز وقت استراحت درخواست کند. جدال نزدیک دو تیم ادامه داشت تا هر دو در امتیاز ۱۳ برابر باشند. این روند ادامه داشت تا اینکه اشتباه زیاد بازیکنان تیم ملی کشورمان باعث شد تیم رقیب اختلاف را بیشتر و بیشتر کند و ۲۱ بر ۱۶ پیش بیفتد. فرانسوی‌ها دست بردار نبودند با گرفتن امتیازهای متوالی کار را برای ایران سخت کردند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود فرانسه به پایان رسید.

نظر شما