شناسهٔ خبر: 67366519 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

گزارش خبرنگار قدس از قلب یورو/ در یک قدمی مرحله مرگ و زندگی

جام بدون ایتالیا و هوادارانش که کیلومترها دورتر هم پرحرارت و یکدست تیمشان را با شعار: "ای تا لیا ای تا لیا" یکسره تشویق می کنند مثل کیک بدون خامه است.

صاحب‌خبر -

مهدی بشکنی: بعد از دو شب نخوابیدن بخاطر هواپیما و اتوبوس سواری، دیدن رختخواب تمیز یکی از ارزان ترین هتل های شهر، حکم گل زدن و گرفتن سه امتیاز از بازی مرگ و زندگی دارد!

صبحانه ی هتل مهمترین وعده غذایی در سفر است به طوری که می شود دو ساعتی در آن ماند تا همه کالری لازم برای طول روز تامین شود.

اگر معادل دستمزد روزانه یک کارگر معمولی در ایران (مطابق قانون کار) در مترو فقط خرج یک استکان چای و یک بطری کوچک آب معدنی (۵ یورو) شده باشد دیگر نمی توان به توصیه های به هم خوری توجه کرد! پس تخم مرغ می خورم، عسل، سیب، گوجه و خیار، کره پنیر، آب پرتغال، دسر و بین هرکدام از این ها یک استکان چایی.

هرچقدر منتظر می نشینم تا کسی را برای گفتگو درباره یورو پیدا کنم موفق نمی شوم. پس نزدیک ظهر برای در امان ماندن از بیماری های گوارشی، به اتاق برمی گردم تا بتوانم برای روزهای آینده برنامه از قبل تهیه شده را مرور و یا تغییرات لازم را اعمال کنم.

این مرحله باتوجه به باز شدن ارسال درخواست جهت حضور در بازی های مراحل حذفی طولانی تر از تصورم وقتگیر شد و تا عصر به طول انجامید. باید مسافت تا شهرهای میزبان، هتل، توان مالی و سایر موارد لازم و احتمالات (اینکه اگر درخواست حضورم تایید نشد چه موقع به ایران بر خواهم گشت) را پیش بینی و برنامه ریزی کنم.

همچنین بسیار امیدوارم برنامه تمرینی تیم های مطرحی چون فرانسه، انگلیس، هلند و برنامه حرکت قطارهای بین شهری به گونه ای باشد که با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی بتوانم به کمپ تمرینی این تیم ها مراجعه کنم، گزارش تهیه کنم، درصورت امکان در مصاحبه های گروهی نیز شرکت کنم و به محل اقامتم بازگردم.

یادداشت برداری ها و محاسبات که تمام می شوند برای رفتن به فن زون یا همان محل تجمع فوتبالدوستان آماده می شوم. با کمک گرفتن از مسیریاب گوگل متوجه می شوم بوسیله مترو، نیم ساعتی تا آنجا فاصله دارم. اگر اسکوتر سواری بلد بودم آنوقت فقط ۱۸ دقیقه زمان میبُرد. اسکوترهای برقی همه جای شهر روی زمین ولو هستند و می شود با آنها تردد کرد. البته برخلاف تصورم رایگان نیستند و حدودا ۷ یورو هزینه دارند. پس موضوع کلا کنسل است. تا وقتی استفاده از اتوبوس و مترو برای خبرنگاران رایگان باشد بهترین گزینه یکی ازین دو است.

در فن زون فرانکفورت که در امتداد رودخانه ماین واقع شده آنچه جلب توجه می کند حضور پر تعداد آلبانی هاست. کشوری کوچک و کم جمعیت که شانسی مقابل اسپانیای قبراق ندارد. دو بازی همزمان هفته سوم مرحله گروهی در فاصله چند ده متری پخش می شود. آلمان ها ته دلشان می خواهند ایتالیا همین امشب از جام حذف شود. برای همین هم نبرد آتزوری با کرواسی را دنبال می کنند.

گل مودریچ این احتمال را تقویت می کند اما در واپسین دقایق بازی، ایتالیا با زدن گل تساوی همه چیز را به نفع خودش تمام می کند. چه بهتر! جام بدون ایتالیا و هوادارانش که کیلومترها دورتر هم پرحرارت و یکدست تیمشان را با شعار: "ای تا لیا ای تا لیا" یکسره تشویق می کنند مثل کیک بدون خامه است. شیرین اما خشک.

 برنامه ادامه بازیهای یورور/ چهارشنبه 6 تیرماه

اسلواکی – رومانی ساعت 19:30

اوکراین – بلژیک ساعت 19:30

گرجستان – پرتغال ساعت 22:30

جمهوری چک – ترکیه ساعت 22:30

نظر شما