شناسهٔ خبر: 67281235 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴| مرحله گروهی؛

پیروزی تیم ملی والیبال مقابل هلند/ دومین برتری اکبری و شاگردان در جام ملت‌ها

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از هفته سوم جام ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مقابل هلند به پیروزی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی والیبال کشورمان امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ از ساعت ۱۰:۳۰ مقابل تیم هلند صف‌آرایی کرد که در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱، ۲۰ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۰ به پیروزی رسید تا دومین برتری خود را در مسابقات جام ملت‌های والیبال کسب کند. والیبالیست‌ها در نخستین دیدار هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، روز گذشته با هدایت پیمان اکبری به مصاف آمریکا رفتند و با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسیدند. با کسب این پیروزی ملی‌پوشان کشورمان ۶.۴ امتیاز در رنکینگ جهانی به دست آوردند تا تنها ۴ امتیاز با اوکراین فاصله داشته باشند و یک پله در جدول لیگ ملت‌ها صعود کنند.

هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از روز سه‌شنبه، بیست‌ونهم خرداد در شهرهای لیوبلیانا در کشور اسلوونی و مانیل فیلیپین آغاز شد و با ۳۲ مسابقه تا سوم تیر پیگیری خواهد شد. والیبالیست‌های ایران در سومین بازی هفته سوم فردا _جمعه یکم تیر_ از ساعت ۰۶:۳۰ صبح برابر فرانسه قرار می‌گیرند.

در پی نتایج ضعیف تیم ملی والیبال کشورمان در هفت مسابقه لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مقابل تیم‌های ژاپن، ترکیه، بلغارستان، برزیل، آرژانتین، کوبا، ایتالیا و صربستان در دو هفته اول مسابقات، سید میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال با برکناری موتا پائز، پیمان اکبری را تا پایان مسابقات لیگ ملت‌های والیبال به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان انتخاب و معرفی کرد.

ترکیب اولیه تیم ملی والیبال ایران:

میلاد عبادی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی

ترکیب اولیه تیم ملی والیبال هلند:

وسل کیمینک، نیمیر عبدالعزیز، فابین پلاک، میشل پارکینسون، گیس جورنا، مارتین ون‌گاردرن و روبرت آندرینگا

ست نخست: ایران ۲۵ - هلند ۲۲

دو تیم در ست نخست بسیار نزدیک به هم رقابت خود را ادامه می‌دادند که در مقاطعی از بازی ایران و در مقاطعی از بازی هلند پیشی می‌گرفت. با این حال وقت استراحت روی امتیاز ۸ را ایران گرفت و در پایان این رقابت نزدیک نیز ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران خاتمه یافت.

ست دوم: ایران ۲۲ - هلند ۲۵

ست دوم در ابتدا با برتری نسبی هلند پیگیری شد با این حال شاگردان پیمان اکبری توانستند اختلاف امتیاز را کاهش دهند و در ادامه پایاپای با هلندی‌ها پیش بروند. حتی امتیاز دو تیم روی امتیاز ۲۲ نیز برابر شد، اما در نهایت هلندی‌ها با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ ست دوم را به سود خود خاتمه بدهند.

ست سوم: ایران ۲۵ - هلند ۲۱

در ست سوم برتری با ایران بود. شاگردان پیمان اکبری از همان ابتدای بازی اختلاف امتیاز خوبی را با هلند ایجاد کردند تا در پایان ست سوم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به برتری برسند و خود را برای ست چهارم آماده کنند.

ست چهارم: ایران ۲۰ - هلند ۲۵

ست چهارم با برتری نسبی هلند همراه بود که تاکتیک‌های اکبری برای این ست چندان به کار ملی‌پوشان ایران نیامد تا این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ و اختلاف امتیاز بالا به سود هلند خاتمه پیدا کند و دو تیم در ست‌شماری به تساوی ۲ - ۲ برسند.

ست پنجم: ایران ۱۵ - هلند ۱۰

ست پنجم نیز بازهم با برتری ایران همراه بود و این بار اختلاف ۵ امتیازی نتیجه ۱۵ بر ۱۰ را رقم زد تا شاگردان پیمان اکبری پس از پیروزی مقابل آمریکا به دومین برد پیاپی خود برسند.

برچسب‌ها:

نظر شما