شناسهٔ خبر: 67162357 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد:

اعزام ۵ فروند بالگرد برای اطفا حریق به استانی‌های غربی کشور

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به وقوع حریق در چهار استان غربی کشور در حال حاضر ۵ فروند بالگرد و یک فروند هواپیمای آبپاش ایلوشین از جمعیت هلال احمر و نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حال اطفای حریق و انتقال نیروها به مناطق صعب‌العبور هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین ظفری افزود: فرایند اطفای حریق به صورت زمینی و هوایی با مشارکت ستادهای مدیریت بحران استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان در حال انجام است.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: در این استان ها تقریبا گسترش آتش سوزی مهار شده ولی همچنان احتمال وقوع حریق در سایر نقاط وجود دارد و باتوجه به نقشه های پیش‌یابی، پتانسیل حریق در بسیاری از مناطق کشور بالا است.

براساس این گزارش، این آتش سوزی ها از روز گذشته در استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان آغاز شده بود.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا استاندار ایلام در پی وقوع این آتش سوزی ها خواستار این شده بود که همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش‌سوزی های احتمالی در مراتع و جنگل‌های استان به‌کار گرفته شود و اعلام کرده است که در صورتی که مشخص شود کسی در آتش‌سوزی مراتع و جنگل ها دخالت داشته است، با همکاری دستگاه قضایی با جدیت با خاطیان برخورد می شود.

آتش سوزی در روستاهای کرمانشاه نیز پس از نامساعد شدن شرایط جوی و وقوع رعد وبرق های مکرر در شهرستان سرپل ذهاب، مزارع کشاورزی روستاهای گلین و گنجوره دچار حریق شد.

نظر شما