شناسهٔ خبر: 67165941 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اعزام ۵ فروند بالگرد برای اطفا حریق به استانی‌های غربی کشور

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به وقوع حریق در چهار استان غربی کشور در حال حاضر ۵ فروند بالگرد و یک فروند هواپیمای آبپاش ایلوشین از جمعیت هلال احمر و نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حال اطفای حریق و انتقال نیرو‌ها به مناطق صعب‌العبور هستند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حسین ظفری افزود: فرایند اطفای حریق به صورت زمینی و هوایی با مشارکت ستاد‌های مدیریت بحران استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: در این استان‌ها تقریبا گسترش آتش سوزی مهار شده، ولی همچنان احتمال وقوع حریق در سایر نقاط وجود دارد و باتوجه به نقشه‌های پیش‌یابی، پتانسیل حریق در بسیاری از مناطق کشور بالا است.

براساس این گزارش، این آتش سوزی‌ها از روز گذشته در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان آغاز شده بود.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در پی وقوع این آتش سوزی‌ها خواستار این شده بود که همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در مراتع و جنگل‌های استان به‌کار گرفته شود و اعلام کرده است که در صورتی که مشخص شود کسی در آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها دخالت داشته است، با همکاری دستگاه قضایی با جدیت با خاطیان برخورد می‌شود.

آتش سوزی در روستا‌های کرمانشاه نیز پس از نامساعد شدن شرایط جوی و وقوع رعد وبرق‌های مکرر در شهرستان سرپل ذهاب، مزارع کشاورزی روستا‌های گلین و گنجوره دچار حریق شد.

برچسب‌ها:

نظر شما