شناسهٔ خبر: 67162048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اخراج استاد دانشگاه به دلیل اشاره به جنایات اسرائیل در غزه

یکی از استادان دانشگاه دی پاول در ایالت شیکاگو آمریکا به دلیل ارائه پیشنهاد یک تکلیف اختیاری به دانشجویانش در مورد جنگ در غزه، اخراج شد. تدریس خانم آن داکوینو در بخش علوم بهداشت این دانشگاه از ماه گذشته به اتمام رسیده است. او در ماه گذشته یک تکلیف اختیاری ارائه کرد و از دانشجویان خواست که تأثیر نسل‌کشی در غزه را بر سلامت انسان و زیست‌شناسی ارزیابی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داکوینو چند روز پیش در یک کنفرانس خبری برای اولین بار به صورت علنی به این مساله اشاره کرد و گفت: اخراج من نقض آزادی آکادمیک و نمونه دیگری از تلاش‌های این دولت برای تبدیل هرگونه بحث درباره فلسطین به ادعاهای دروغین یهودی ستیزی است. برای حمایت  از این استاد، حدود ۵۰ تظاهرکننده در اطراف دانشگاه دی پاول تجمع کردند. آنها پرچم های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و تابلوهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: آزادی آکادمیک شامل فلسطین هم می شود.

در همین حال، دانشجویان طوماری را به دفتر اداری در ساختمان علوم تحویل دادند و خواستار بازگرداندن خانم داکینو شدند. نسخه چاپی این طومار ۲۴ صفحه‌ای تاکنون بیش از ۱۵۰۰ امضا دریافت کرده است.  داکوینو حدود سه هفته پیش درخواست تجدیدنظر داد که هنوز پاسخ مشخصی از سوی مسئولان دانشگاه دریافت نکرده است.

داکوینو در ابتدای راه تدریس در  دانشگاه دی پاول بود که اخراج شد. او کلاسی به نام بهداشت ۱۹۴ داشت که پاتوژن‌های انسانی و دفاع را تدریس کرد و موضوعاتی مانند بیماری‌های عفونی و آنتی بیوتیک‌ها را پوشش می‌داد.  این تکلیف اختیاری به دانشجویان پیشنهاد می‌کرد که مقاله‌هایی را درباره «تقاطع علوم زیستی، بهداشت و تاریخ در فلسطین» مرور کنند. پس از آن، دانشجویان در مورد تأثیر نسل کشی بر زیست شناسی تحقیق می‌کردند.

داکینو در این باره می‌گوید: من سعی می‌کردم موضوعات معاصر را برای دانشجویان بگنجانم تا دانش اولیه زیست‌شناسی خود را به چیزی متصل کنم که در حال حاضر در جهان گسترده‌تر اتفاق می‌افتد. او در ادامه گفت که ماه‌هاست دانشمندان در مورد گسترش بیماری‌های عفونی در غزه به دلیل گرسنگی، سوء تغذیه، ازدحام بیش از حد، تخریب زیرساخت های مهم آب و بهداشت هشدار می‌دهند.

تنها واکنش مسئولان دانشگاه از سوی سارا کانولی، رئیس علوم بهداشت بوده که ادعا کرد دانشجویان درباره مطرح کردن مسائل سیاسی در کلاس ابراز نگرانی کرده‌اند. این در حالی است که داکینو می‌گوید هیچ دانشجویی در این مورد از من شکایت نکرد و هیچ بازخورد منفی نیز در این باره دریافت نکردم.

نظر شما