شناسهٔ خبر: 67161958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تخصیص اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی به میراث فرهنگی گیلان از محل سفر اول رئیس جمهور شهید

محدثه مهدوی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: برای اولین بار در تاریخ میراث فرهنگی استان گیلان از محل سفر روسای جمهور به استان، مبلغ ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی عام المنفعه، زیر ساخت‌های گردشگری، توسعه و رونق صنایع دستی اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

ولی جهانی۲۴ خرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تخصیص اعتبار مصوبات سفر اول رئیس جمهور شهید به استان، اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ میراث فرهنگی استان گیلان و سفر روسای جمهور به استان، مبلغ ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای سپرده تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که شامل مرمت بناهای تاریخی عام المنفعه، زیر ساخت‌های گردشگری، توسعه و رونق صنایع دستی در استان گیلان توسط رئیس جمهور شهید اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی گفت: با این وجود مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ اختصاص یافته بود و مبلغ ۵۵ میلیارد تومان هم در این مرحله از مبلغ اعتبارات سال ۱۴۰۲ برای میراث فرهنگی از محل سفر اختصاص پیدا کرد که پس از تهیه شرح عملیات این اقدامات در استان گیلان انجام می‌گیرد.

وی گفت: با اختصاص بیش از ۷۵ میلیارد تومان برای اولین بار توسط سفر رئیس جمهور به میراث فرهنگی استان نشان دهنده اهمیت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع برای دولت است.

جهانی ادامه داد: با توجه با پیگیری‌هایی استاندار محترم و بازدیدی که از مسجد جامع لشت نشاء انجام گرفت مقرر شد از محل اعتبارات ابلاغی مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان جهت مرمت مسجد جامع جورشر لشت نشاء اختصاص داده شود.

انتهای پیام

نظر شما