شناسهٔ خبر: 67165320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

تخصیص ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی، توسعه گردشگری و صنایع‌دستی از سفر اول رئیس‌جمهوری

طیبه نوری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: برای اولین بار در تاریخ میراث‌فرهنگی استان گیلان از محل سفر رؤسای جمهوری به استان، مبلغ ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی عام‌المنفعه، زیرساخت‌های گردشگری، توسعه و رونق صنایع‌دستی اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، ولی جهانی با اعلام این مطلب افزود: برای اولین بار در سابقه میراث‌فرهنگی استان گیلان و بازدید رؤسای جمهوری در سفر به استان، مبلغ ۷۵میلیارد تومان اعتبار برای سپرده تخصصی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که شامل مرمت بناهای تاریخی عام‌المنفعه، زیر ساخت‌های گردشگری، توسعه و رونق صنایع‌دستی در استان گیلان است، توسط رئیس جمهور شهید اختصاص یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای مرمت اختصاص یافته بود و در این مرحله نیز از اعتبارات سال ۱۴۰۲، مبلغ ۵۵میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهوری شهید اختصاص پیدا کرد که پس از تهیه شرح عملیات، اقدامات لازم در استان گیلان انجام خواهد شد.

او گفت: اختصاص بیش از ۷۵میلیارد تومان برای اولین بار توسط سفر رئیس جمهوری به میراث‌فرهنگی استان نشان‌دهنده اهمیت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای دولت است.

۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مرمت مسجد جامع جورشر لشت نشاء

جهانی در ادامه افزود: با توجه با پیگیری‌های استاندار گیلان و بازدیدی که از مسجد جامع لشت نشاء داشتند مقرر شد از محل اعتبارات ابلاغی مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای مرمت مسجد جامع جورشر لشت نشاء اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما