شناسهٔ خبر: 67160891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جشنواره ملی نهج‌البلاغه در همدان اجرا می‌شود

دبیر جشنواره ملی نهج‌البلاغه استان همدان از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان با عنوان «رسا» در استان همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جشنواره ملی نهج‌البلاغه در همدان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سبحانی با بیان اینکه این جشنواره با رویکرد تمدن نوین اسلامی و در بخش‌های ادبیات، هنر، رسانه، پژوهش و معارف برگزار خواهد شد، افزود: نخستین جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان در این سال همزمان با سال امیرالمؤمنین(ع) برگزار شده است و استقبال خوبی از آن به عمل آمد. 

او افزود: مخاطبان این رویداد، دانشجویان داخلی و بین‌الملل، اساتید و اعضای هیأت علمی، کارکنان دانشگاه‌ها و آموزش عالی و خانواده اساتید و کارکنان هستند. جشنواره نهج البلاغه از ۵ بخش اصلی تشکیل شده است که در هر بخش شرکت کنندگان می توانند در قالب های متفاوت شرکت کنند.

دبیر جشنواره ملی نهج‌البلاغه استان همدان با بیان اینکه بخش معارف این جشنواره دارای اهمیت زیادی است، افزود: این بخش شامل مفاهیم نهج‌البلاغه، دوره‌های آموزش مجازی معارف نهج‌البلاغه، حفظ نهج‌البلاغه و کتابخوانی می باشد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی همدان درباره اهداف جشنواره تأکید کرد: ترویج خوانش و مطالعه نهج‌البلاغه به منظور فراگیر کردن نظام فکری و عقلانیت علوی در جامعه اسلامی، تولید محتوای کارآمد و اثربخش ناظر به نیازهای امروز جامعه دانشگاهی با تکیه بر تعالیم نهج‌البلاغه، استفاده از ظرفیت‌های نهج‌البلاغه به منظور جهاد تبیین و پاسخ علمی به شبهه‌افکنان و دشمن‌شناسی و روش‌های مقابله با آن در مکتب امام علی(ع) از اهداف جشنواره است.

سبحانی گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی http://rasanahad.ir/ مراجعه کنند.

او افزود: محورهای جشنواره شامل خانواده در قالب سبک زندگی در نهج‌البلاغه ،تربیت فرزند و فرزند آوری در نهج‌البلاغه، دشمن شناسی در قالب دشمن شناسی از نگاه نهج‌البلاغه واستکبار ستیزی و مقاومت در نهج‌البلاغه، آرمانگرایی در قالب مهدویت و انتظار از نگاه نهج‌البلاغه ،ایمان و امید از منظر نهج‌البلاغه، مطالبه گری و عدالت خواهی از منظر نهج‌البلاغه و عبودیت، مدیریت و حکمرانی نیز در قالب های مدیریت جهادی‌، مبارزه با فساد از نگاه امام علی(ع)، روحیه جهادی از نگاه امام علی(ع)،  رشد اقتصاد از منظر نهج‌البلاغه و تولید علم و فناوری در نهج‌البلاغه است.

نظر شما