شناسهٔ خبر: 67834902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

نقش و جایگاه استان مرکزی در دوران دفاع مقدس بسیار ممتاز است

مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نقش و جایگاه استان مرکزی در دوران دفاع مقدس بسیار ممتاز است و مردمان این دیار به خوبی وظیفه ملی و دینی خود را ادا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سردار محسن کریمی، عصر امروز _پنجشنبه چهارم مرداد_ در آئین بزرگداشت شهدای پنجم مرداد شهر اراک اظهار کرد: نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی نقشی ممتاز و عالی است.

وی افزود: کمک‌های فنی، صنعتی، مردمی، درمانی و آموزش نظامی شهروندان استان مرکزی در دوران دفاع مقدس نیز بی‌نظیر است.

مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نقش و جایگاه استان مرکزی در دوران دفاع مقدس بسیار ممتاز است و مردمان این دیار به خوبی وظیفه ملی و دینی خود را ادا کردند.

سردار کریمی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ۲۷ مورد بمباران در استان مرکزی صورت گرفته است که از این تعداد ۱۶ مورد در مناطق مسکونی و ۱۱ مورد در صنایع به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه صنایع استان مرکزی نقشی اساسی در پیروزی‌های دفاع مقدس داشتند اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس ۱۹ شهید ترور در استان مرکزی داشتیم و از ۷۰ هزار رزمنده استان در دوران دفاع مقدس، ۱۶ هزار جانباز و ۷۲۰۰ شهید تقدیم به انقلاب شده است.

مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این حوادثی تصادفی نیست بلکه فرا زمانی و فرا مکانی و آینه تمام نمای عبرت انسان‌هاست.

سردار کریمی با بیان اینکه پنج مرداد روز مقاومت و ایثار مردم شهر اراک است گفت: پنج مرداد روز مقاومت و ایثار مردم شهر اراک و یادآور صلابت، عظمت، تعهد، فداکاری، عشق به خداوند و شهادت طلبی و ظلم ستیزی است.

وی از ساخت یک سرود به مناسبت این روز خبر داد و افزود: ساخت فیلم، سریال و مستندی در این رابطه در دست انجام است.

مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: همچنین نمایش میدانی پنج پنج در هفته دفاع مقدس در اراک اجرا می‌شود.

سردار کریمی اظهار کرد: ساختن تاریخ به دست انسان‌ها صورت می‌گیرد، ملت ایران با خودباوری دینی، عزت ملی و استقلال سیاسی از پس توطئه‌های گوناگونی برآمده است، مردم ایران با خلوص در نیت، تقوا در عمل و نگاه به مکتب و هدایت‌های امامین انقلاب در دنیا و آخرت پیروز و سربلند هستند.

نظر شما