شناسهٔ خبر: 67160170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار یزد مطرح کرد

جوی هُرهُر به محور گردشگری_مذهبی یزد تبدیل شود

استاندار یزد با اشاره به شخصیت‌های بزرگ آرمیده در آرامستان جوی هُرهُر یزد، خواستار تبدیل این مجموعه به محور گردشگری_مذهبی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در آیین آغاز به کار کارگاه بازخوانی آرامستان و مجموعه تاریخی مذهبی جوی هُرهُر یزد اظهار کرد: امیدواریم که این کارگاه، یک اقدام پربار، آموزنده و تأثیرگذار در فرآیند بازسازی و بهسازی و احیای این مجموعه ارزشمند باشد.

وی آرامستان‌ها را بخشی از اصالت، تاریخ و شناسنامه هر منطقه دانست و افزود: مجموعه تاریخی و مذهبی جوی هُرهُر یک مجموعه بسیار با ارزش و با اهمیتی برای استان یزد به‌شمار می‌رود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه شرافت یک مکان به انسان‌هایی است که در آنجا قرار دارند، خاطرنشان کرد: به‌لحاظ ترکیب عناصر خاک یک منطقه با منطقه دیگر ممکن است یکی باشد، اما شرافت یک خاک از جمله خاک مقدس کربلا به‌دلیل جایگاه والای شخصیت‌های بزرگی است که در آنجا هستند.

فاطمی اضافه کرد: آرامستان جوی هُرهُر را نباید یک آرامستان معمولی در نظر گرفت، زیرا در این مکان بیش از ۱۰۰ مجتهد و عالم دینی بزرگ آرامیده‌اند و در کنار آن، شخصیت‌های مؤثر و بزرگ عمرانی، اقتصادی و صنعتی دیگر نیز در این آرامستان حضور دارند.

وی تاکید کرد: ۴۰ سال پشت سرهم و بدون وقفه، زعامت جهان تشیع با شخصیت‌های یزدی بوده است که از جمله آن می‌توان به شخصیت بزرگ شیخ عبدالکریم حائری یزدی؛ مؤسس حوزه علمیه قم و آیت‌الله العظمی سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی؛ صاحب عروه‌الوثقی اشاره کرد.

استاندار یزد گفت: همه این موارد نشان می‌دهد که این مجموعه نه‌تنها به‌لحاظ تاریخی، بلکه به‌لحاظ میراثی و مذهبی نیز از جایگاه خاصی برخوردار است و پس از تخت فولاد در استان اصفهان، کمتر آرامستانی را با این ویژگی‌ها در کشور داریم.

فاطمی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته، این مجموعه بتواند به‌صورت فاخر بازسازی، احیا و مرمت و به‌عنوان یک محور گردشگری مذهبی، معنوی، ادبی و تاریخی در کنار زنجیره میراثی و گردشگری یزد تبدیل شود.

نظر شما