شناسهٔ خبر: 67159120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

غرق‌شدن نوجوان 12 ساله در استخر کشاورزي بخش کمالان گرگان

صاحب‌خبر -
غرق‌شدن نوجوان 12 ساله در استخر کشاورزي بخش کمالان گرگان

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از غرق شدن یک نوجوان 12 ساله در استخر آب کشاورزی بخش کمالان این شهرستان خبر داد.

 

 موسی الرضا صفری عصر چهارشنبه 23 آذرماه 1403 ضمن تأیید خبر فوق در تشریح جزئیات حادثه رخ داد، اظهار کرد: تیم غواصی آتش نشانی گرگان ساعت 11 روز گذشته «سه شنبه 22 خرداد ماه» با اعلام به سامانه 125 مبنی بر یک مورد حادثه غرق شدگی در یکی از روستا‌های بخش کمالان بلافاصله به محل گزارش اعزام می‌شوند تا عملیات نجات را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه فرد غرق شده نوجوان 12 ساله‌ای بود، ادامه داد: طبق گزارش‌ها این کودک نزدیک استخر کشاورزی بوده و به دلایل نامعلوم به داخل آن سقوط می‌کند و پس از گذشت دو روز نگرانی خانواده و پرس وجو از اهالی محل متوجه موضوع شده و به نیرو‌های انتظامی و امدادی جهت جستجو در استخر اطلاع می‌دهند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با اشاره به حضور سریع تیم غواصی در محل حادثه خاطرنشان کرد: آتش نشانی گرگان با اعزام چهار نفر از مجرب‌ترین غواصان به همراه تجهیزات کامل شنا و جستجو در آب‌های عمیق، پس از چند ساعت پیکر بی‌جان نوجوان 12 ساله را از آب خارج کرده و تحویل پزشکی قانونی و خانواده داغدارش دادند.

صفری با تأکید بر اینکه با شروع فصل گرما، تمایل به شنا و آب‌تنی هم افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه افراد بسیاری برای شنا و آب تنی به استخر‌های کشاورزی، استخر‌های خانگی یا رودخانه‌ها و آب‌بند‌ها مراجعه می‌کنند.

وی خطاب به خانواده‌ها هشدار داد: افراد در این مکان‌های پر خطر تحت هیچ عنوان کودک خود را تنها نگذارند و اصول ایمنی مربوط به استخر‌های کشاورزی، به خصوص تعبیه نردبان‌های طنابی و حصارکشی دور استخر باید مدنظر کشاورزان و مالکان زمین قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما