شناسهٔ خبر: 67157381 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سامسونگ نخستین نمایشگر رنگی جوهر الکترونیک و بسیار کم‌مصرف خ... -

اقتصاد ایران: سامسونگ اولین نمایشگر جوهر الکترونیک رنگی خود را در نمایشگاه لاس‌وگاس معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

سامسونگ در نمایشگاه Infocomm 2024 در لاس‌وگاس، اولین نمایشگر رنگی جوهر الکترونیک (E-Paper) خود را رونمایی کرد. غول کره‌ای نمایشگر بسیار کم‌مصرف خود را برای مصارف تبلیغاتی در مکان‌های مختلفی مانند مراکز خرید و دفاتر و فروشگاه‌های زنجیره‌ای طراحی و تولید کرده است.

اولین تلویزیون رنگی جوهر الکترونیک سامسونگ (مدل EMDX) درواقع نمایشگر دیجیتال رنگی ۳۲ اینچی با ۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است تا فضای کافی برای ذخیره‌سازی و نمایش تبلیغات را مهیا کند. این نمایشگر رزولوشن QHD دارد و می‌تواند ۶۰ هزار رنگ را نمایش دهد. ضخامت نمایشگر جوهر الکترونیک رنگی سامسونگ ۱۷٫۹ میلی‌متر و وزن آن بدون باتری به ۲٫۹ کیلوگرم می‌رسد.

این شرکت ادعا می‌کند که نمایشگر EMDX می‌تواند محتوا را بدون مصرف برق نمایش دهد؛ چراکه طبق تعاریف IEC62301 کمیسیون بین‌المللی الکتروکنیکی، مصرف برق کمتر از ۰٫۰۰۵ وات می‌تواند به‌عنوان صفر وات به بازار معرفی شود. سامسونگ می‌گوید این دستگاه فقط زمانی از برق استفاده می‌کند که محتوای در حال نمایش تغییر کند.

مقالات مرتبط
  • قاب‌های رنگی را دور بیندازید؛ این گوشی عجیب در لحظه تغییر رنگ می‌دهد
  • این تبلت ۱۰٫۵ اینچ نمایشگر کاغذمانند «جادویی» دارد

از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر بسیار کم‌مصرف می‌توان به بلوتوث، وای‌فای و دو پورت USB Type-C برای برق و انتقال فایل اشاره کرد. این نمایشگر قاب Frame Deco Bezel مشابه تلویزیون سامسونگ The Frame دارد و به‌راحتی می‌توان آن را تعویض کرد.

هنوز قیمت تلویزیون جوهر الکترونیک سامسونگ مشخص نیست و این شرکت کره‌ای قصد دارد این نمایشگر را با برنامه‌ی اختصاصی گوشی هوشمند برای مدیریت محتوا و مدیریت آنی از راه دور موسوم به Samsung VTX عرضه کند.

نظر شما