شناسهٔ خبر: 67348755 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

افزایش ۱۰۰۰ تخت خوابگاهی دانشجویی وزارت بهداشت

وزیر بهداشت در آیین افتتاح پروژه‌های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی از افتتاح ۳ خوابگاه به ظرفیت ۱۰۱۰ نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وزیر بهداشت در آیین افتتاح ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت سراسر کشور در قالب پویش یادگار ابراهیم، آن را بزرگترین افتتاح پروژه های حوزه سلامت در کل تاریخ نظام سلامت با هزینه کرد ۲۷ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با افتتاح این پروژه ها، ۴۰۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی، درمانی، آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی به ظرفیت وزارت بهداشت اضافه می شود.

عین‌اللهی افتتاح سه خوابگاه دانشجویی مجردی را نیز بخشی از این برنامه‌ها عنوان کرد. وی افزود: امروز بزرگترین خوابگاه دانشجویی جنوب شرق کشور در کرمان افتتاح می شود. این خوابگاه دخترانه، ۶۰۰ نفر ظرفیت داشته و برای ساخت آن ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. روند ساخت این خوابگاه از سال ۹۷ شروع شده و تا ابتدای دولت تنها ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

خوابگاه دیگری که امروز افتتاح گردید به دانشگاه علوم پزشکی زنجان تعلق دارد. به گفته‌ی وزیر بهداشت این خوابگاه از محل مولدسازی تامین اعتبار شده است. روند ساخت خوابگاه شهید سلیمانی زنجان از سال ۱۴۰۱ شروع شده و در همین دولت با اعتباری بالغ بر ۹۰  میلیارد تومان به افتتاح رسیده است. این خوابگاه ۲۵۰ دانشجو را در خود جای خواهد داد.

هرمزگان دیگر استانی‌ است که امروز افتتاح خوابگاه‌های جدید را شاهد بود. دانشکده علوم پزشکی بستک، با استفاده از کمک‌های خیرین توانسته یک خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۱۶۰ نفر و زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع را به افتتاح برساند.

به این ترتیب ۱۰۱۰ تخت‌خوابگاهی جدید به ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزوده می‌شود. در دولت سیزدهم پیش از این نیز اقداماتی در جهت افزایش سرانه تخت‌ خوابگاهی صورت گرفته بود. شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، تصریح کرد:«در دولت سیزدهم ۱۰ هزار تخت به تخت‌های خوابگاه‌های دانشجویی اضافه شد و در همین مدت به ۸۰۰ تخت خوابگاه های متاهلی حداقل ۳۷۰ تخت اضافه شده است.

نظر شما