شناسهٔ خبر: 67156048 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد

معاون وزیرآموزش و پرورش از تعیین «شهریه» سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: شهریه این مدارس متناسب با خدمات و شاخص‌های آموزشی و تربیتی مدارس تعیین می شود.

صاحب‌خبر -

معاون وزیرآموزش و پرورش از تعیین «شهریه» سال تحصیلی  ۱۴۰۳-۱۴۰۴ مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: شهریه این مدارس متناسب با خدمات و شاخص‌های آموزشی و تربیتی مدارس تعیین می شود.
‌به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه در ماده ۱۵ و ۱۶ قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی ساز و کار تعیین شهریه مشخص شده است گفت: بر این اساس شورای نظارت مرکزی (آموزش و پرورش) الگوی تعیین شهریه را اعلام و استان‌ها نیز با رعایت قانون نسبت به تعیین شهریه با توجه به این شاخص‌ها اقدام می‌کنند.
 شهریه مدارس غیردولتی از ۱۰ تا ۸۰ میلیون
معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص میزان متغیرهای شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ادامه داد: نزدیک به  ۴۰ درصد شهریه‌های مدارس در کشور بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان برآورد شده است. همچنین حدود ۳۴ درصد شهریه‌های مدارس نیز بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان تعیین شده که از این میان شهریه حدود ۱۴ درصد مدارس نیز بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان اعلام شد. این در حالیست که شهریه  ۶ درصد دیگر از مدارس کشور بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است و ۲.۵ درصد مدارس نیز شهریه‌هایی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان خواهند داشت.
محمودزاده با بیان اینکه ۱.۵ درصد شهریه‌های مدارس نیز بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان تعیین شد و در نمودار، نرخ شهریه کمتر از یک درصد مدارس بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است گفت: شهریه حدود نیم درصد مدارس پس از بررسی و توافق در سامانه اعلام می‌شود.
وی با ارائه توضیحات پیرامون جزئیات شهریه‌های ثبت شده در سامانه، افزود: شهریه‌هایی که در سامانه ارائه شده شامل مباحث و برنامه‌های درس ملی طبق مصوبات آموزش و پرورش و بر اساس ساعات تعریف شده است و بخشی دیگری نیز مربوط به فوق برنامه‌های درسی و غیردرسی است که آنها نیز در چارچوب ضوابط و بر اساس ابلاغیه مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما